Ambicją KLM jest zaoferowanie swoim klientom jedynej w swoim rodzaju poczekalni biznesowej. To ekskluzywne miejsce wypoczynku na lotnisku Schiphol ma być najbardziej atrakcyjnym salonem lotniskowym na świecie, który ma jeszcze bardziej podnosić rangę marki KLM. Nowa koncepcja poczekalni doskonale wpisuje się w strategię linii, która skupia się na wielkiej gościnności i spójnym doświadczeniu klienta na każdym etapie podróży. Salon będzie bardzo ważnym elementem w budowaniu długoterminowych relacji przewoźnika z pasażerami, stanowiąc doskonałą okazję, aby ich ugościć, zanim jeszcze wsiądą do samolotu.
– Nie możemy sobie wyobrazić lepszego prezentu dla naszych cennych klientów z okazji urodzin KLM. Od 100 lat, KLM ofiaruje swoim pasażerom gościnność i pełną uwagę. Nowy salon na lotnisku w Amsterdamie to najwyższej jakości przystanek w podróży, który jest nie tylko miejscem odpoczynku. Niekonwencjonalny design, przemyślana koncepcja usług, przyjazna obsługa i technologiczne ułatwienia – wszystko to, aby zapewnić maksymalną wygodę i odpoczynek, w różnorodnej formie, dostosowanej do indywidualnych potrzeb każdego z gości. Naszym zdaniem stworzyliśmy najbardziej atrakcyjny salon lotniskowy na świecie, w którym gościnność, z jej niezbędnym czynnikiem ludzkim, łączy się z innowacją i technologią, które ułatwiają życie. Ufamy, że będzie to doświadczenie na niespotykanym dotąd poziomie. Całą naszą uwagę skupiamy na naszych gościach, tak jakby odwiedzali dobrego przyjaciela, a tym przyjacielem jest KLM – powiedział Boet Kreiken, Wiceprezes KLM ds. Doświadczenia Klienta.
„Wielkie” wejście i pomocna technologia
Nowe, imponujące wejście do salonu znajduje się teraz przy „Holland Boulevard”, pomiędzy częściami terminala E i F amsterdamskiego lotniska Schiphol. Salon nie sposób przeoczyć. Imponujących rozmiarów szklana, podświetlona witryna eksponuje około pięć tysięcy miniaturowych „holenderskich domków” z porcelany z Delft. Kolekcję miniatur, które od wielu lat są kultowym prezentem dla pasażerów klasy biznes, goście salonu mogą podziwiać korzystając z … ruchomych schodów.
Klienci salonu są witani przez indywidualnych asystentów, niemniej jednak wejście jest teraz szybsze i wygodniejsze – poprzez samodzielne zeskanowanie kart pokładowych przy samoobsługowych urządzeniach przy wejściu. W głównej recepcji salonu zaprojektowanej w formie gigantycznego logo KLM, klienci mogą nadal otrzymać pomoc w różnych sprawach dotyczących ich podróży, jednak obsługa będzie teraz bardziej sprawna, dzięki zastosowaniu rozwiązań cyfrowych.
Po wejściu, każdy z gości może zarejestrować swoją obecność w salonie przy pomocy własnego smartfona, a następnie uzyskać pomoc w załatwieniu swoich spraw w formie elektronicznej. Dzięki temu, zamiast oczekiwać w kolejce do recepcji, można wygodnie wypoczywać w fotelu ze smartfonem w ręku. Alternatywnie klienci mogą skorzystać z jednego z kiosków dostępnych na terenie salonu lub poprosić o pomoc jednego z osobistych asystentów, który najpierw umieści nas w „cyfrowej kolejce”, a następnie wróci z rozwiązaniem. Asystenci udzielają też wsparcia od ręki w niektórych pytaniach dotyczących programu Flying Blue KLM, w bardziej skomplikowanych kwestiach istnieje możliwość odbycia wideo czatu. Digitalizacja usług ma na celu sprawniejszą i wygodniejszą obsługę, dzięki czemu klienci mają więcej czasu na relaks i korzystanie z atrakcji salonu.
To nie jest zwykła poczekalnia, to nowe doświadczenie!
Celem KLM było stworzenie poczekalni, która mogłaby dostarczyć prawdziwie inspirujących doświadczeń, dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdego z gości. Salon został urządzony i zaprojektowany w zupełnie nowym stylu, w jego wnętrzu wyodrębniono pięć osobnych stref – „holenderskich krajobrazów” – o różnym przeznaczeniu, gdzie goście mogą spędzać czas w sposób, jaki im najbardziej odpowiada – pracować, jeść, pić, bawić się, czy relaksować.
Strefę „Polder” urządzono jako miejsce do pracy, „Sea” jest strefą relaksu i wygodnego odpoczynku, a „Dutch Mountain” to część salonu, gdzie można oddać się różnego rodzaju rozrywkom. Kolejne dwie strefy stanowią część restauracyjno-barową: w nieformalnej „City” można smacznie zjeść i wypić, za to strefa „Sky” to ekskluzywna, wysokiej klasy restauracja w ramach salonu. To co dodatkowo wyróżnia salon to oryginalna koncepcja poczęstunku, nowe formy usług, pomocne wsparcie licznych asystentów, a także innowacje cyfrowe. Rozbudowane, przestronne wnętrze poczekalni o znacznie powiększonej powierzchni zostało przygotowane z myślą o rosnącej liczbie podróżnych na lotach międzykontynentalnych. Wyjątkowy projekt wnętrza nowy salon zawdzięcza renomowanej holenderskiej pracowni architektonicznej „Concrete”.
„Polder” – do pracy i relaksu
W strefie „Polder” goście mogą spokojnie pracować, jednocześnie odpoczywając. Oryginalny dywan w wielu odcieniach zieleni ma przypominać rozległe pastwiska Holandii oglądane z lotu ptaka, a 110-metrowa ściana świetlna LED symuluje holenderskie niebo. Oświetlenie dostosowuje się do pory dnia, pomagając gościom w adaptacji swoich zegarów biologicznych po podróży. Strefa jest wyposażona w wygodne, a jednocześnie praktyczne i wielofunkcyjne meble – różnego rodzaju fotele i stoliki, a przytulny nastrój dopełniają wszechobecne rośliny i designerskie oświetlenie od holenderskich projektantów – Marcela Wandersa i Pieta Heijn Eeka.
„City” – nowa koncepcja gastronomii
W nowym salonie, w sferze „City” na gości czeka ulepszona oferta gastronomiczna, stworzona według nowej koncepcji. Część napojów i posiłków jest dostępnych od ręki, dla tych, którzy nie mają za wiele czasu, ale „City” posiada też otwartą kuchnię, gdzie dania na zamówienie są tworzone przez kucharzy na oczach gości. KLM wspólnie ze swoim partnerem – firmą Vermaat dbają zarówno o doskonałą jakość opartą na świeżych, sezonowych produktach, jak i styl i kulinarną elegancję swojej oferty gastronomicznej. Co więcej, KLM wybrał do współpracy firmę Vermaat, która działa z myślą o ochronie środowiska i klimatu i nieustannie wprowadza innowacje w celu zmniejszenia swojego śladu środowiskowego. Dzięki temu salon KLM może skutecznie redukować ilość odpadów. Poza ofertą wspaniałych przekąsek, goście salonu mają do dyspozycji Bar Heineken i kącik dla kawoszy z profesjonalnym baristą. Wnętrze zdobi ekspozycja dzieł sztuki z renomowanych holenderskich muzeów.
„Sea” – kabiny sypialne i strefa odpoczynku
Strefa „Sea”, to spokojna niczym morze część salonu, w której goście znajdą relaks w pełnym tego słowa znaczeniu. Są tu prysznice oraz 20 kabin sypialnych, które stworzono, aby zapewnić gościom maksymalną prywatność i sen w komfortowych warunkach. Kabiny sypialne są wyposażone między innymi w wygodne podwójne łóżka wraz pościelą i ręcznikami, umywalkę wraz z udogodnieniami, telewizor, bezpłatne WI-FI oraz zamek na kod cyfrowy. Klienci mogą zarezerwować kabiny sypialne na 365 dni przed podróżą poprzez dedykowaną stronę, aplikację mobilną lub bezpośrednio podczas wizyty w salonie, w samoobsługowym kiosku. Kabinę można wynająć na 3 (w cenie 49,50 Euro) lub 5 (75 Euro) godzin, a za usługę można zapłacić również w Milach Flying Blue. Kabiny sypialne są dostępne tylko do indywidualnego użytku, w godzinach pracy salonu. Ale to nie wszystko! Do dyspozycji klientów są również dwie kabiny oferujące rzeczywistość sensoryczną. To technologia od firmy Sensiks, która nie tylko „przenosi” użytkownika w rzeczywistość wirtualną widzianą dzięki okularom VR, ale angażuje wszystkie zmysły. Dzięki temu goście kabin mogą wirtualnie „uciec” do innej rzeczywistości, odprężyć się i zrelaksować zmysły – słysząc np. szum wiatru, czując jego zapach i podmuch na twarzy. Do dyspozycji użytkowników są różne programy relaksacyjne w wersji bezpłatnej i za opłatą.
Strefa rozrywki na „Holenderskiej Górze”
W strefie o nazwie „Dutch Mountain” (ang. holenderska góra) goście salonu znajdą różne formy rozrywki. Są tam swobodnie urządzone miejsca do wspólnej pracy, które mają ułatwiać klientom nawiązywanie kontaktów, pokój telewizyjny oraz stanowisko DJ-a, na potrzeby specjalnych imprez. Tutaj też, dzięki zgromadzonym eksponatom, można pogłębić wiedzę o historii KLM, a także poobcować z holenderską sztuką i kulturą.
Strefa „Sky” – ekskluzywna restauracja i bar: BLUE
Na drugim piętrze salonu, w ekskluzywnej sferze „Sky” mieści się wysokiej klasy restauracja „Blue” wraz z przyległym jej barem, w których menu jest dostępne w wersji płatnej. Klienci mogą delektować się doskonałymi daniami autorstwa szefów kuchni – Jorisa Bijdendijka i Jacka Luteijna z RIJKS®, nagrodzonej gwiazdką Michelinrestauracji w Rijksmuseum. Wyrafinowanym kompozycjom towarzyszy znakomita karta win wyselekcjonowanych przez utalentowanego holenderskiego sommeliera – Terencea Schenka. Natomiast koktajle serwowane w barze BLUE są inspirowane historiami ze stuletniej historii KLM, a klienci otrzymują w prezencie przepis na koktajl wraz jedną z fascynujących historii z dziejów lotnictwa. Ale to nie wszystko. Restauracja „Blue” przygotowała dla swoich gości wyjątkową szafę z serami, osobny salonik, gdzie są serwowane napoje, a także prawdziwą chlubę nowego salonu KLM – zewnętrzny taras o unikalnej lokalizacji. Jedząc obiad, goście mają przed oczami zapierający dech widok pasów startowych. Ponadto w strefie „Sky” są dostępne 2 prywatne salony jadalnie na indywidualne spotkania.Restauracja BLUE i jej bar są czynne 7 dni w tygodniu. Oferta restauracji i baru BLUE jest płatna.
Nie tylko dla biznesu
Z nowego non-Schengen Crown Lounge w Amsterdamie bezpłatnie mogą korzystać pasażerowie KLM, którzy podróżują w klasie biznes oraz posiadacze kart Gold i Platinum w programie lojalnościowym Flying Blue, którzy są uprawnieni do wejścia wraz z osobą towarzyszącą. Darmowe wejście mają również uprawnieni członkowie (wraz z osobą towarzyszącą) programów linii w sojuszu Sky Team na poziomie karty Elite Plus. Z salonu mogą też skorzystać inni pasażerowie – za opłatą w wysokości 30-65 Euro (lub 6000-13000 Mil Flying Blue). Wejściówkę można kupić – poprzez stronę klm.com, aplikację mobilną KLM, w jednym z kiosków samoobsługowych na lotnisku w Amsterdamie lub bezpośrednio przy wejściu do salonu. Salon jest czynny codziennie od godz. 04:45 do ostatniego odlotu samolotu KLM.
Więcej informacji można znaleźć na https://lounge.klm.com/client/lounge52/home.