Ubezpieczenia smartfonów, czyli tzw. phone insurance oferowane przez firmy takie jak Gadget Cover, to rozwiązanie coraz popularniejsze wśród posiadaczy telefonów. Jak zatem przedstawia się sytuacja tego sektora ubezpieczeń według analiz rynkowych?
Wzrost w liczbach
W skali globalnej, wartość rynku ubezpieczeń telefonów szacowano pod koniec ubiegłego roku na około 20,5 miliarda dolarów. Wartość ta jednak wciąż rośnie – czynnik wzrostu CAGR szacowany jest na najbliższe trzy lata na około 10%, w związku z czym wartość sektora ma w roku 2020 wynieść aż 27 miliardów dolarów (źródło: https://globenewswire.com/news-release/2017/09/22/1126220/0/en/20-Billion-Mobile-Phone-Insurance-Ecosystem-Market-2017-Opportunities-Challenges-Strategies-Forecasts-to-2030.html). Co ciekawe, rosnąca popularność tego rozwiązania nie umknęła uwadze największych graczy w branży smartfonów. Obecnie takie firmy jak Apple, Samsung czy HTC starają się odbić klientów ubezpieczalniom telefonów, oferując własne firmowe polisy.
Geneza zapotrzebowania
Dlaczego rośnie zapotrzebowanie na takie ubezpieczenia? Według analityków ich popularność wynika z rosnącego poziomu życia w krajach Zachodu, z którym wiąże się rosnąca ilość wszelkiego rodzaju ubezpieczeń. Polisy na dom czy samochód stały się już standardem, zatem tylko kwestią czasu było pojawienie się zapotrzebowanie na polisy na smartfony – zwłaszcza, że są to gadżety coraz droższe i powszechniejsze. Do wzrostu popularności polis przyczyniają się również różnego rodzaju strategie stosowane przez ubezpieczalnie, które mają przyciągnąć i zachęcić nowych klientów. Są to na przykład specjalne oferty obejmujące ubezpieczenie kilku różnych urządzeń czy zawierające w sobie pakiet bezpieczeństwa sieciowego.
Branża ubezpieczeń telefonów ma się dobrze i nie przestaje rosnąć w siłę. Swój rozwój zawdzięcza nie tylko coraz większemu znaczeniu telefonów mobilnych w codziennym życiu, ale i stosowanym przez branżowych specjalistów strategiom promocyjnym.