Rosną ceny luksusowych nieruchomości, Cosmopolitan sprzedany

Autor tekstu: , Data publikacji:

Z najnowszych danych zebranych przez High Level Sales & Marketing wynika, że w I kwartale 2020 roku ceny nieruchomości premium w Warszawie wzrosły o 13% r/r. Liczba sprzedanych lokali zwiększyła się z 13 w I kw. 2019 do 28 w I kw. 2020. Jednocześnie zakończono sprzedaż apartamentów w Cosmopolitan. To pierwsza i jedyna wieża mieszkalna w Polsce, w której wszystkie lokale mają już swoich właścicieli. Dobre wyniki w segmencie luksusowych apartamentów oraz sukces sprzedaży Cosmopolitan odnotowano pomimo słabszej sytuacji w gospodarce. Potwierdza to fakt, że nieruchomości premium w niepewnych czasach opierają się wahaniom na rynku i są bezpieczną formą inwestowania wolnych środków.

Zainteresowanie klientów nieruchomościami z segmentu premium utrzymuje się na wysokim poziomie. Z najnowszych analiz High Level Sales & Marketing na podstawie danych redNet wynika, że sprzedaż i ceny nieruchomości premium w Warszawie wzrosły w I kwartale 2020. Wśród lokali ze średnią ceną powyżej 25 000 PLN/mkw. w I kwartale 2019 sprzedano 13 apartamentów. W I kwartale 2020 było to 28 lokali, co oznacza wzrost o 115% r/r. Według ekspertów High Level Sales & Marketing zainteresowanie luksusowymi nieruchomościami wyraźnie się zwiększyło. Liczba wizyt na stronie HLSM.PL wzrosła niemal dwukrotnie w porównaniu do czasu sprzed wprowadzenia lockdownu.

W tym czasie sfinalizowano także sprzedaż Cosmopolitan. To oprócz doskonałej lokalizacji i atrakcyjnej oferty, także efekt konsekwentnie prowadzonej strategii. Ceny w apartamentowcu były weryfikowane tylko w górę i w ciągu 4 ostatnich lat wzrosły o 25%. Najdroższe apartamenty sprzedawano w cenie dochodzącej do 45 tys. zł za mkw. Średnia cena w ostatnich miesiącach przekroczyła 39 tys. zł za mkw. W sumie za 10 najdroższych apartamentów sprzedanych w Cosmopolitan nabywcy zapłacili 104 mln zł.

– To zrozumiałe, że w niepewnych czasach inwestorzy lokują nadwyżki finansowe w bezpiecznych miejscach. Z moich obserwacji i doświadczenia wynika, że wybierają nieruchomości, zwłaszcza te z segmentu premium, w przeciwieństwie do giełdy czy lokat bankowych. Cosmopolitan to doskonały przykład dobrego ulokowania środków. W ciągu 4 lat ceny w apartamentowcu wzrosły o 25%. W obecnej sytuacji na rynku premium można się spodziewać spadku liczby transakcji a dopiero w drugiej kolejności przecen, ale w dłuższej perspektywie następuje odbicie i trend wzrostowy się utrzymuje. Dlatego nie dziwi nas tak znaczący, blisko dwukrotny wzrost zainteresowania klientów ofertą HLSM – mówi Karolina Kaim, twórczyni High Level Sales & Marketing by Tacit Group.

Cosmopolitan to projekt autorstwa jednego z najsłynniejszych architektów XXI wieku, Helmuta Jahna. Zlokalizowany w samym centrum Warszawy, 44-piętrowy, całkowicie przeszklony wieżowiec, stworzył nową kategorię na rynku nieruchomości premium w Polsce.

Według ekspertów HLSM największym zainteresowaniem cieszą się obecnie nieruchomości gotowe do odbioru już w tym roku, a ich potencjalni nabywcy szybciej niż przed epidemią podejmują decyzje zakupowe i są w większym stopniu skłonni do zakupów za gotówkę. Klienci poszukują kameralnych inwestycji w mieście, ale z przestronnym tarasem czy ogrodem, posiadłości pod Warszawą z dużymi działkami lub domów nad morzem.

Wśród motywacji zakupowych dominują chęć bezpiecznego lokowania nadwyżki kapitału w nieruchomości premium lub poprawy warunków. Stąd dużo zapytań o inwestycje z dużymi tarasami, ogrodami i działkami. To właśnie eksperci HLSM stoją za sukcesem sprzedaży warszawskiego Cosmopolitan. To także efekt konsekwentnie prowadzonej strategii komunikacji, zgodnie z którą nowy budynek, kojarzący się na pierwszy rzut oka z biurowcem, należało otworzyć na miasto, pokazać, że jest częścią nowoczesnej Warszawy.

Pomogły w tym liczne wydarzenia, eventy, koncerty i wystawy organizowane w wyjątkowej przestrzeni 42 piętra Cosmopolitan, 160 metrów nad ziemią. Odwiedzający je goście mogli podziwiać dzieła bądź samych artystów w niebanalnym otoczeniu, z zachwycającą panoramą stolicy w tle. Dzięki temu Cosmopolitan dołączył do najbardziej rozpoznawalnych, luksusowych marek.

Tacit Investment to doświadczony inwestor z silną pozycją kapitałową – prekursor na rynku nieruchomości ekskluzywnych w Polsce. W portfolio firmy znajdują się m.in. apartamentowiec Cosmopolitan Twarda 4, rezydencja Park Lane przy Łazienkach Królewskich, lifestylowy Nobu Hotel Warsaw, czy pięciogwiazdkowy hotel The Bridge we Wrocławiu, otwarty w sierpniu ubiegłego roku.

Z kolei Cosmopolitan to niezwykły projekt autorstwa światowej sławy architekta Helmuta Jahna. Budynek stworzył nową kategorię na rynku nieruchomości premium w Polsce. To pierwszy tej klasy apartamentowiec, który w momencie oddania do użytku był w pełni wykończony i wyposażony. Wysokiej jakości materiały oraz urządzenia, nowoczesny system sterowania oświetleniem i temperaturą czy wsparcie mieszkańców przez concierge – pomogły w stworzeniu miejsca i produktu, jakiego wcześniej na polskim rynku nie było.

 

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji