W ramach badania, pasażerowie z całego świata docenili niemieckiego przewoźnika za oferowane przez niego usługi. “Serwis oferowany przez personel pokładowy i naziemny, wieloletnie inwestycje w dopasowanie naszych kabin i saloników do potrzeb pasażerów oraz nasze usługi i digitalizacja opłaciły się” – powiedział Carsten Spohr, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Deutsche Lufthansa AG. „Nagroda Skytrax jest dowodem na to, że pasażerowie Lufthansy cenią sobie naszą jakość. Połączenie usług premium oraz doskonałej infrastruktury wywarło wrażenie na pasażerach z całego świata oraz sprawiło, że staliśmy się numerem jeden w Europie. Nasza oferta jeszcze nigdy nie była tak dobra”. W trakcie odbierania nagrody Carsten Spohr podziękował w szczególności pracownikom Lufthansy, ponieważ to dzięki ich pracy ten sukces był możliwy.
Lufthansa otrzymała również nagrodę za “Najlepszą Linię w Europie Zachodniej” oraz “Najlepszy Lounge dla Klasy Pierwszej”. Lufthansa, Swiss oraz Austrian Airlines były nominowane do nagrody za „Najlepszą Linię w Europie Zachodniej”. Austrian Airlines otrzymały nagrodę w kategorii „Najlepszy Personel Lotniczy w Europie”.
Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy Skytrax, który specjalizuje się w branży lotniczej. W ramach badania oceniano zarówno usługi oferowane na pokładach, jak i na lotniskach. Skytrax przeprowadza coroczne badania rynku od 1999 roku.