Spotkajmy się w Mercure Kraków Fabryczna City

Autor tekstu: , Data publikacji:

- Przez ostatnie lata nagłe czynniki zewnętrzne pokazały nam, że jedyne co jest pewne w przyszłości – to zmiany. Pandemia zmieniła znacząco potrzeby podróżujących, a branża musiała odpowiedzieć na nowe oczekiwania gości. Hotel Mercure Kraków Fabryczna City stał się więc odpowiedzią na nowe potrzeby, poprzez kompleksowość świadczonych usług i mnogość atrakcji na Fabrycznej 13 - mówi w rozmowie z Business Travellerem Joanna Chwastek-Plutą, dyrektor generalna Mercure Kraków Fabryczna City.

Business Traveller Poland: Hotel Mercure Kraków Fabryczna City obchodzi właśnie pierwsze urodziny. Jaki to był rok?

To był dla nas bardzo intensywny czas. Jednocześnie pełen satysfakcji i dumy, że hotel Mercure Kraków Fabryczna City wpisał się w potrzeby wielu gości i cieszy dużym zainteresowaniem. Wszystko dzięki temu, że posiada nietypowe jak na warunki hotelowe przestronne pokoje i apartamenty z kuchnią, a cały wielofunkcyjny kompleks ma wiele do zaoferowania. Hotelowi goście mają w zasięgu ręki znakomite zaplecze rekreacyjne, sześć konceptów gastronomicznych, a od niedawna, wyjątkową atrakcję, jaką jest interaktywne Muzeum Fabryka Wódki.

Hotel wyróżnia zastosowanie bardzo ciekawych, wyjątkowych rozwiązań. Został on otwarty w październiku 2021, czyli w warunkach obostrzeń covidowych. Dzięki temu, że w okresie budowy podjęto decyzję o aranżacji kuchni w 49 przestronnych pokojach i apartamentach, hotel wyróżnia się z pośród innych takim nie typowym na warunki hotelowe rozwiązaniem. Wprowadzenie na rynek nowej oferty pokoi z kuchnią mającej zapewnić bezpieczeństwo i odizolowanie w okresie epidemii, okazało się niezwykle przydatne dla gości, którzy później, z powodu wojny na Ukrainie, trafili do Krakowa.

Przez ostatnie lata nagłe czynniki zewnętrzne pokazały nam, że jedyne co jest pewne w przyszłości – to zmiany. Pandemia zmieniła znacząco potrzeby podróżujących, a branża musiała odpowiedzieć na nowe oczekiwania gości. Hotel Mercure Kraków Fabryczna City stał się więc odpowiedzią na nowe potrzeby, poprzez kompleksowość świadczonych usług i mnogość atrakcji na Fabrycznej 13. Ofertę skierowaliśmy do gości biznesowych krótko i długo terminowych, którzy powoli zaczęli wracać do biur, oraz do polskiego turysty – przede wszystkim rodzin szukających wypoczynku w weekendy. W ciągu pierwszych 12 miesięcy Mercure Kraków Fabryczna City odwiedziło ponad 49 tysięcy gości. Hotel wpisał się w potrzeby wielu z nich i cieszy dużym zainteresowaniem. Goście indywidualni stanowili aż 70 procent wszystkich pobytów. W tym najdłuższe, te ponad 30 -dniowe, stanowiły aż 15 procent wszystkich rezerwacji. Trafiliśmy więc w samo sedno!

Business Traveller Poland: Jaka jest wizja marki Mercure Kraków Fabryczna City?

Zgodnie z duchem marki Mercure, chcemy poszerzać nasz wkład w rozwój nowoczesnej turystyki edukacyjnej, pamiętając o historii miejsca, lokalnych smakach i kulturze. Mercure Kraków Fabryczna City w pełni czerpie z historii swojej lokalizacji. Akcenty nawiązujące do lokalności można odnaleźć na każdym kroku podczas pobytu u nas. Oryginalne elementy fabryki, artystycznie wykorzystane motywy butelki, chmielu, jęczmienia i pnącza ziemniaka opowiadają historię destylacji, uchylając gościom rąbka tajemnicy tego procesu. Hotelowa opowieść zaczyna się już od recepcji, gdzie znajduje się odnowiona zabytkowa kadź, znaleziona podczas budowy.

Do dyspozycji gości w hotelu jest 195 nowocześnie urządzonych i wyposażonych pokoi, w tym 10 apartamentów, 34 pokoje łączone oraz 49 przestronnych pokoi z sofą i aneksem kuchennym. Dzięki takiej aranżacji przestrzeni, hotelowe pokoje sprawdzają się na pobyty dla rodzin z dziećmi, przyjaciół czy grup znajomych.

Na miłośników aktywnego wypoczynku czeka rozległa przestrzeń sportowo-rekreacyjna ze strefą basenową i butikowym klubem fitness w standardzie premium. Goście hotelu i okoliczni mieszkańcy Krakowa mogą wziąć udział w treningach grupowych i indywidualnych oraz seansach inhalacyjno-relaksacyjnych, jakie prowadzi Fabryka Ciao.

Podczas budowy kompleksu odnaleziono stare maszyny i kadzie, te i inne historyczne znaleziska zrodziły pomysł na stworzenie w tym miejscu Muzeum Fabryka Wódki, które zostało otwarte przy okazji pierwszych urodzin hotelu. To miejsce łączy historię i nowoczesność w jednym. Zamysłem powstania muzeum było nie tylko przypomnienie historii Destylerni Polmos, ale także stworzenie przestrzeni, która w nowoczesny sposób przybliża zwiedzającym, jak ważnym elementem polskiej historii, kultury i gospodarki jest rodzimy trunek. Wódka jest wpisana w historię naszego kraju i jest najbardziej rozpoznawalnym polskim produktem na świecie. Trudno o lepszą lokalizację dla muzeum, którego mury pamiętają wieloletnią pracę ludzi i urządzeń nad produkcją i rozlewem wódek kojarzonych do dziś.

Zgodnie z duchem marki Mercure, nasz hotel stawia na #DiscoverLocal – odkrywanie lokalnej historii oraz integrację z lokalną społecznością. Dzięki naszej lokalizacji i bogatej ofercie zarówno hotelu, jak i całego kompleksu, przybliżamy naszych gości do lokalnej społeczności, która korzysta z usług lokali gastronomicznych i dobrze wyposażonej nowoczesnej przestrzeni sportowej. Dzięki temu goście hotelu mogą z powodzeniem wtopić się w lokalną społeczność oraz poczuć smak i klimat tej części miasta. Chcę też podkreślić, że nie mury, ale ludzie tworzą miejsce.

Wspólnie z Miastem Kraków promującym program „Nowej Gościnności” chcemy spójnie komunikować mieszkańcom, turystom, ludziom branży biznesowej i kongresowej oraz tym którzy korzystają z edukacyjnej oferty miasta, przyjazny klimat Krakowa jako destynacji ciekawej zarówno dla turystów, jak i biznesu. Na hasło #KrakowTheHostCity zapraszamy do Grodu Kraka.

Jakie ma Pani plany na przyszłość?

Na ten moment hotel pracuje już na poziomie 65-70 procent miesięcznego obłożenia. Wzrost tygodniowy rezerwacji mamy porównywalny z konkurencją, z tendencją wzrostową na przyszłość. Biorąc pod uwagę analizy branżowych narzędzi badań rynkowych w kolejnych miesiącach, poziom naszych rezerwacji wzrasta szybciej nawet niż u konkurencji. Stałe kontrakty na długie pobyty pozwalają nam spać spokojnie, bo hotel z dużym wyprzedzeniem buduje obłożenie. Mimo zapowiadanego kryzysu, rynek podróży służbowych i wyjazdów rodzinnych na razie rośnie, co pozwala mieć nadzieję, że będzie już tylko lepiej. Jestem optymistką, bo już wkrótce otwarcie CKF13 Centrum Konferencyjnego Fabryczna i liczę więc na imponujące wzrosty segmentu MICE w hotelu w nadchodzącym roku.

Dziękuję za rozmowę.