Strategia „glocal” w pomorskich hotelach Mercure

Autor tekstu: , Data publikacji:

Globalnie i lokalnie, czyli łączenie historii i tradycji z nowoczesnością obiektu – to strategia sieci hoteli Mercure, realizowana między innymi na Pomorzu, w dwóch obiektach, które wchodzą właśnie w skład sieci. O nowościach w koncepcie Mercure w Polsce można było się dowiedzieć podczas spotkania w hotelu Mercure Centrum Warszawa,

Należąca do Accora marka hotelowa Mercure to druga co do wielkości sieć hoteli w Europie w klasie midscale i jeden z liderów na rynku polskim.
– Nasza strategia nazwana jest „glocal” i pochodzi, jak łatwo można się domyślić, z połączenia dwóch słów: globalna i lokalna” – tłumaczy Joanna Świerkosz, zastępca dyrektora sprzedaży, dystrybucji i marketingu w Polsce i krajach bałtyckich. – Polega ona na łączeniu historii i tradycji wraz z nowoczesnością obiektu. Należy również wspomnieć o Gwarancji Jakości Mercure – koncepcji, która ma zapewnić jednolity poziom usług we wszystkich naszych hotelach na świecie. Jest to aż 96 wytycznych, opierających się na trzech głównych zasadach: dostępności, reagowaniu na potrzeby gości oraz dbałości o podwyższanie standardu świadczonych usług. Dzięki temu mogą oni liczyć m.in. na całodobową infolinię i szybkie rozwiązania ewentualnych niedogodności. Hotele Mercure to również wyjątkowy, inspirowany lokalnymi elementami design, o czym świadczą nasze najnowsze inwestycje na wybrzeżu i w Krakowie – dodaje Świerkosz.

Joanna Świerkosz i Dorota Gardias

Joanna Świerkosz i Dorota Gardias

Od niespełna miesiąca goście mogą wypoczywać w odnowionym Mercure Gdynia Centrum. Jego oryginalny design opiera się na skojarzeniach z morzem i żaglami. Charakterystyczny brand wall, czyli logo marki Mercure usytuowane w centralnym miejscu hotelowego lobby, nawiązuje do żagli cumującego przy nabrzeżu „Daru Pomorza” nazywanego również „Białą Fregatą”. Tam też znajduje się stół służący do przyjmowania gości, który na szklanym blacie ma wytrasowaną różę wiatrów wskazującą strony świata. Pasy na posadzce natomiast mają kojarzyć się z granicą między linią morza a nabrzeżem. Motyw przewodni odzwierciedla się również w designie stolików, które przywodzą na myśl żółte polery cumownicze. Drugim elementem dominującym w wystroju wnętrz hotelu jest rodzima kinematografia i organizowany w Gdyni od 1974 roku Festiwal Filmowy, podczas którego od lat odbywały się tu liczne imprezy towarzyszące.

Mercure Gdynia Centrum Sala Biznesowa_m

Drugi modernizowany obecnie hotel na wybrzeżu, który lada moment dołączy do sieci Mercure, ma oryginalny design zainspirowany motywami związanymi z miastem. W lobby Mercure Gdańsk Posejdon znajdziemy graficzne odwołania do sylwetek zabytkowych gdańskich kamienic o wąskich fasadach zwieńczonych stromymi dachami. Nie mogło tam zabraknąć szczególnego dla miasta symbolu – lwa. Jego rzeźba w kolorach marki Mercure została podarowana przez organizatorów Festiwalu Gdańskich Lwów. Brand wall natomiast zainspirowany jest największym w Europie piecem kaflowym znajdującym się na Dworze Artusa. Poszczególne „kafle” przedstawiają w sposób graficzny sylwetki najważniejszych zabytków miasta. Dodatkowym elementem dekoracyjnym jest fototapeta z bursztynem, który jest drugim motywem przewodnim designu hotelu. Kolorystyka i niektóre elementy wystroju sal przywołują na myśl plażę i morze.

Nowe hotele, jak i te stare będą łączyły nie tylko doskonałą jakość obsługi, ale i wspólne koncepty. Jednym z nich jest restauracja Winestone odchodząca od tradycyjnej hotelowej gastronomii na rzecz coraz bardziej popularnych w Polsce wine barów. Jednym z jej filarów jest pieczołowicie wyselekcjonowana, sezonowo zmieniająca się kolekcja win, dostępna także w ofercie na wynos. Drugim, zestawy dań podawane na wzór najmodniejszych francuskich restauracji na „le planches” – kamiennych deskach (stone). Co ważne, ten wyjątkowy wybór win znajdziemy tam w rozsądnych cenach. W każdym z hoteli marki Mercure możemy również skorzystać ze specjalnej oferty „Sweet Secret by Mercure”. Goście rezerwujący minimum dwudniowy pobyt do 31 maja br. mogą już po raz trzeci skorzystać z promocji, gdzie oprócz 30% zniżki na nocleg, potrójnych punktów w programie lojalnościowym Le Club Accorhotels, darmowego WiFi i pysznego śniadania, otrzymują słodki upominek przy zameldowaniu – pudełko z ręcznie wyrabianymi pralinami.

Ekipa Mercure i Business Travellera

Ekipa Mercure i Business Travellera

W tym roku po raz pierwszy ofercie „Sweet Secret by Mercure” towarzyszy konkurs „Sweet selfie z widokiem na Mercure” zorganizowany przez portal BlogStar.pl. Konkurs trwa do 15 maja, a swoje zgłoszenia można wysyłać na adres konkursy@blogstar.pl Spośród otrzymanych zgłoszeń internauci oraz jury, w którego składzie zasiada Dorota Gardias, ambasadorka akcji, wybiorą najlepsze zdjęcia, a ich autorzy zostaną nagrodzeni dwuosobowymi, weekendowymi voucherami do wybranego hotelu sieci Mercure w Polsce.