Quality Hunters 2013 to już trzecia edycja inicjatywy. Jej cel to włączenie społeczności internetowej do procesu doskonalenia usług (tzw. crowdsourcing). Akcja wymiany książek, którą rozpoczęto na lotnisku w Helsinkach latem 2012 r. oraz wprowadzenie jesienią tego samego roku posiłków wegetariańskich do menu lotów na długich dystansach to przykłady pomyślnie zrealizowanych pomysłów, opracowanych wspólnie przez społeczność zgromadzoną wokół projektu Quality Hunters, linie Finnair oraz lotnisko w Helsinkach.
W Quality Hunters 2013 członkowie społeczności internetowej zostaną zaproszeni do podzielenia się swoimi przemyśleniami o tym, co w ich odczuciu sprawia, że podróż staje się wspaniałym doświadczeniem, a także do wskazania tych elementów podróży, które można ulepszyć. Celem inicjatywy jest wyłonienie pomysłów, które będą łatwe w realizacji i zgodne z celami biznesowymi obydwu firm oraz w wymierny sposób poprawią komfort pasażerów.
– Po sukcesie poprzednich edycji chcemy włączyć projekt Quality Hunters do procesu rozwoju naszych usług. Zapraszając społeczność internetową do współpracy, mamy pewność, że wyłonione pomysły będą wykonalne oraz przyniosą korzyści zarówno klientom, jak i naszej firmie – tłumaczy Peter Gabrielsson, wiceprezes Finnair ds. obsługi pokładowej.
Każdy może zabrać głos w dyskusji, śledząc profil @qualityhunters na Twitterze, zaś na blogu pod adresem qualityhunters.com umieszczane będą komentarze dotyczące pomysłów wysuwanych przez członków społeczności internetowej, relacje z procesu rozwoju produktów, a także wiadomości o postępach w realizacji projektu. Inicjatywę można śledzić także na Facebooku, pod adresem: facebook.com/qualityhunters.
W 2011 r. druga edycja projektu Quality Hunters zgromadziła ponad dziesięć milionów użytkowników śledzących jej profil na Twitterze.