Niektóre z tych nieautoryzowanych portali internetowych pobierają ukryte opłaty manipulacyjne, w dodatku nie informując pasażerów o podstawowych usługach, takich jak specjalna pomoc lub informowaniu o Warunkach Przewozu Ryanaira.
W niektórych przypadkach pasażerowie ci nie otrzymali maili przypominających im o wymogu dokonania odprawy online (niektóre strony internetowe wykorzystujące technikę screenscrapingu nie przekazują liniom lotniczym informacji kontaktowych pasażera), czym byli zmuszeni do uiszczenia dodatkowych opłat za wydanie karty pokładowej w wysokości €60. A to tylko ze względu na nieistniejące lub niewystarczające usługi oferowane przez tych drogich i słabych w obsłudze klienta pośredników. Niektórzy z nich:
- Nieuczciwie dodają ukryte marże będące częścią pakietów;
- Nie są w stanie zapewnić klientowi właściwą wycenę;
- Nie są w stanie poinformować pasażerów o istniejących Warunkach Przewozu Ryanaira;
- Nie przekazują Ryanairowi informacji kontaktowych klienta, a tym samym uniemożliwiając komunikację Ryanaira z pasażerami odnośnie jakichkolwiek zmian;
- Nie informują Ryanaira o specjalnych wymaganiach pasażerów jak np. pomoc przy wózku inwalidzkim.
W ciągu ostatnich miesięcy z Ryanairem skontaktowało się ponad 300 osób, które doświadczyły problemów rezerwując swoje bilety lotnicze na portalu „On The Beach”, wobec którego Ryanair wystosował pozew prawny za łamanie Warunków Użytkowania strony internetowej Ryanair.com. Tą drogą Ryanair zamierza zakazać nieuprawnione użytkowanie strony internetowej Ryanair.com.
W interesie konsumentów oraz w celu przejrzystości cen, Ryanair zachęca tzw. „porównywarki internetowe” do uzyskania legalnego dostępu do rozkładu lotów oraz informacji cenowych Ryanaira za roczną charytatywną opłatą w wysokości €100.
Stephen McNamara z Ryanaira powiedział – Internetowe biura podróży lub portale wykorzystujące technikę screenscrapingu w dalszym ciągu przysparzają kłopotów dla pasażerów poprzez całkowity lub częściowy brak dostępu do naszej oferty posprzedażowej. Wiele z tych witryn nie przekazuje istotnych informacji dla pasażerów w kwestiach takich jak zmiany w rozkładzie lotów, potrzeby dokonania samemu odprawy check-in na naszej stronie internetowej, specjalnej pomocy oraz danych kontaktowych, co powoduje problemy w dostaniu się na pokład samolotu oraz niedoinformowaniu pasażerów. Nasze przesłanie jest bardzo proste: rezerwuj bezpośrednio na Ryanair.com w celu otrzymania najniższej ceny oraz najlepszej obsługi.