– Cieszymy się z regionalnych biletów kolejowych w cenie 9 euro i uzupełniamy je pobytem w a&o za 9 euro – mówi Phillip Winter, dyrektor ds. marketingu a&o Hostels. – Odkrywanie Niemiec to idealny powrót do podróżowania po ostatnich kilku latach pandemii – dodaje Winter.
Jest to szczególnie ważne dla młodych ludzi, którzy cenią sobie zrównoważoną mobilność i wygodne zakwaterowanie, a centralna lokalizacja i dobra dostępność to cechy charakterystyczne wszystkich obiektów a&o. Oferta 9 euro/noc dotyczy noclegu w pokoju wieloosobowym we wszystkich 24 niemieckich obiektach. Dodatkowo, na życzenie, można zarezerwować pozostałe usługi takie jak pościel, ręczniki czy śniadanie.
W Niemczech do sieci hosteli a&o należą 24 obiekty w 14 miastach: Aachen, Berlinie, Bremie, Dortmundzie, Dreźnie, Düsseldorfie, Frankfurcie, Hamburgu, Kolonii, Lipsku, Monachium, Norymberdze, Stuttgarcie i Weimarze.
Łącznie a&o zarządza 40 obiektami w 9 krajach, dzięki czemu jest wiodącą marką hostelową w Europie. Oferta jest skierowana do zróżnicowanej grupy docelowej: są to zarówno backpackersi, osoby podróżujące samotnie, rodziny, grupy szkolne, seniorzy, jak i osoby podróżujące służbowo. Do 2025 roku firma planuje zostać pierwszą europejską siecią hosteli o zerowej emisji dwutlenku węgla, redukując swój ślad ekologiczny do minimum.
Sieć hosteli a&o została założona w 2000 r. przez Olivera Wintera. Grupa a&o obecnie prowadzi 40 obiektów w 25 miastach i 9 krajach europejskich. Wraz z otwarciem a&o Edinburgh City w lipcu 2021 r., grupa świętuje swoją premierę na rynku brytyjskim. Obiekty odwiedzają bardzo zróżnicowane grupy turystów: rodziny z dziećmi i wycieczki szkolne, jak i podróżni grupowi i solo podróżujący z plecakiem. W strukturze gości wzrasta także liczba osób podróżujących służbowo oraz seniorów. W 2020 r. otwarto trzy nowe lokalizacje: odbyła się premiera pierwszego obiektu a&o w Polsce (a&o Warszawa) i na Węgrzech (a&o Budapeszt), drugi hostel a&o powstał w Kopenhadze.
We wszystkich obiektach jest łącznie około 28 000 łóżek. W Covidowym 2021 r. udzielono prawie 3 miliony noclegów (w 2020 r. – 2,5 miliona) i odnotowano sprzedaż na poziomie około 70 milionów euro (w 2020 r. – 64 miliony, a w 2019 r. ponad 165 milionów euro). Celem a&o jest zdobycie tytułu europejskiej „sieci hosteli o zerowej emisji” do 2025 r. Od 2017 r. właścicielem a&o jest amerykański inwestor TPG Real Estate, ale sama firma jest nadal zarządzana przez jej założyciela.