Francuskie Linie Lotnicze Air France oficjalnie zainaugurowały swoją działalność 7 października 1933, powstając z połączenia kilku firm: Air Orient, Air Union, Société Générale de Transports Aériens, Compagnie Internationale de Navigation Aérienne i Aéropostale. Od tego czasu przewoźnik nieprzerwanie tworzy swoją legendę, promując „francuską sztukę podróżowania” na całym świecie. Dziś, po 90 latach od powstania, Air France jest globalną firmą i jednym z czołowych graczy na rynku przewozów lotniczych, który oferuje swoim klientom blisko 1000 lotów dziennie do 200 miast we wszystkich zakątkach świata, dysponując flotą ponad 240 samolotów.
W tym roku rozpoczynają się obchody okrągłego jubileuszu firmy, które będą okazją do świętowania i upamiętnienia dorobku Air France – 90-lecia elegancji, technologii, innowacji i komfortu na pokładach samolotów. To też wspomnienie 90 lat stylowych podróży, wyśmienitej kuchni, designu, haute couture, sztuki i architektury. Od momentu powstania, przewoźnik pełni rolę ambasadora francuskiej kultury i stylu życia, stwarzając unikalne doświadczenie podróży, z licznymi francuskimi akcentami, jednocześnie realizując ambicję pozostania liderem na rynku usług lotniczych, który podąża za najnowszymi trendami.
Za sprawą unikalnej kolekcji pięciu sukni, zaprojektowanych specjalnie z okazji jubileuszu, Air France będzie głównym tematem wystawy w kultowej Galerii Lafayette w Paryżu od 28 września do 10 października 2023 r. To prominentne miejsce zapewni firmie niespotykaną ekspozycję, nawiązując do francuskiego dziedzictwa i legendarnej historii. Co więcej, dzięki lokalizacji, wystawa będzie łatwo dostępna dla każdego, ile razy będzie spacerował w pobliżu słynnego domu handlowego.
Ilustracja 90 lat elegancji
Aby ucieleśnić i ożywić 90 lat elegancji, Air France zaprezentuje kolekcję pięciu oryginalnych sukni, które są interpretacją różnych atrybutów tej konkretnej linii lotniczej – samoloty i technologię, mundury i modę, kultowe afisze lotnicze promujące siatkę połączeń, podniebne menu i zastawę stołowa oraz design i architekturę. Każda kreacja jest zaproszeniem do zgłębienia danej dziedziny, jako elementu działalności linii. W każdej z dziedzin, przez wszystkie lata, Air France dążył do doskonałości, oferując najwyższej jakości produkty i rozwiązania, a niekiedy nawet wyprzedzał daną epokę stosując innowacyjne pomysły.
Aby zrealizować swój pomysł na uświetnienie jubileuszu w postaci oryginalnej kolekcji mody, Air France nawiązał współpracę z Xavierem Ronze, szefem pracowni kostiumów do Baletu Opery Paryskiej, który zaprojektował pięć wspomnianych sukni. Artysta stworzył projekty na podstawie kultowych przedmiotów, które naznaczyły historię. W efekcie udało mu się połączyć historię i nowoczesność, co stanowi mocną interpretację symbolizującą to, co najlepsze w Air France i to, co Francja ma do zaoferowania w dziedzinach, w których się specjalizuje.
Air France w witrynach sklepowych Galerii Lafayette
Aby zorganizować wystawę sukni, która ma być jednym z elementów obchodów 90-lecia firmy, linie Air France w naturalny sposób wybrały Galerię Lafayette, uznawaną za paryską świątynię mody. Kolekcję będzie można obejrzeć od 28 września do 10 października b.r. w 12 witrynach tego słynnego domu handlowego. Suknie będą prezentowane w otoczeniu zabytkowych i współczesnych przedmiotów, symboli i akcesoriów związanych z linią, które w ciągu 90 lat towarzyszyły pasażerom w podróżach Air France. Są wśród nich modele legendarnych samolotów, designerskie mundury, elementy serwisu pokładowego i designu kabin. Tym samym linia chce nawiązać do swojego dziedzictwa i bogatej historii.
Lokalizacja ekspozycji w samym centrum Paryża oraz wybór witryn sklepowych na miejsce wystawy zapewni gościom swobodny i łatwy dostęp. Air France ma nadzieję, że dzięki temu odwiedzający wystawę będą mogli ponownie przeżyć najpiękniejsze wspomnienia z podróży liniami Air France, niedawno lub dziesiątki lat temu, lub po raz pierwszy poznać legendarną linię.
Jubileuszowe pamiątki
Dodatkowo wewnątrz Galerii, Air France zamierza uruchomić okazjonalne sklepy oferujące szeroki wybór pamiątek specjalnie przygotowanych na 90-te urodziny oraz kultowych gadżetów z dawnych lat, ponownie wypuszczonych na rynek z okazji jubileuszu. Między innymi dostępne będą różne modele starych i nowych samolotów linii, w tym limitowane edycje, kolekcje zestawów podróżnych w designerskich kosmetyczkach, pocztówki, zawieszki bagażowe oraz notesy w starym stylu z jubileuszowym logiem. Wśród kultowych gadżetów vintage znajdą się między innymi torby podróżne i kultowe afisze reklamowe. Szeroki wybór współczesnych i stylizowanych artykułów promocyjnych Air France znajduje się też w ofercie sklepu internetowego www.airfranceshopping.com.
Natomiast wyłącznie w Galerii Lafayette będzie można nabyć designerskie przedmioty luksusowych francuskich marek, z którymi Air France współpracuje realizując swoją ambicję dalszego promowania francuskiego know-how. W skład kolekcji wchodzą takie marki jak: Vanessa Bruno, Delsey, Bernardaud, Brun de Vian-Tiran czy Le parapluie de Cherbourg.
Gratką dla kolekcjonerów będzie też możliwość zakupu oryginalnej zastawy stołowej sygnowanej przez malarza Jeana Picarta Le Doux. Zastawa była wykorzystywana na pokładach Air France w latach 1966-2000 w kabinach Klasy Pierwszej La Première oraz Business. Linia zaoferuje na sprzedaż te przedmioty po raz pierwszy, a dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany Fundacji Air France, która od 30 lat pomaga potrzebującym dzieciom w wielu krajach na świecie.
Zabytkowe mundury Air France na pokazach mody w Galerii Lafayette
Wspólnie z Galerią Lafayette Air France zaplanował jeszcze jedną atrakcję w ramach obchodów swojego okrągłego jubileuszu. Odwiedzający Galerię Lafayette będą mogli uczestniczyć w prawdziwych pokazach mody prezentujących 90 lat francuskiej elegancji na pokładach samolotów i nie tylko. W wyznaczonych miejscach domu handlowego, modelki i modele zaprezentują mundury pilotów, personelu pokładowego, personelu lotniska i obsługi technicznej z różnych okresów działalności linii. Będzie to podróż przez epoki i style nawiązująca do długoletniej historii i francuskiego dziedzictwa firmy, od pierwszych uniformów „barmańskich” po dzieła haute couture sygnowane przez największych projektantów, takich jak Christian Dior, Cristóbal Balenciaga czy Christian Lacroix, aż po czasy współczesne.
Więcej informacji o pokazach można znaleźć tutaj: https://haussmann.galerieslafayette.com/en/events/original-fashion-shows/