Nowa letnia siatka Air France

Autor tekstu: , , Data publikacji:

Linie lotnicze Air France właśnie ogłosiły swoje plany na nadchodzący letni sezon lotów, który w tym roku będzie obowiązywał od kwietnia do października. Silny popyt na podróże w połączeniu ze zniesieniem ostatnich ograniczeń wynikających z Covid-19, zaowocuje bogatszą ofertą tras i zwiększoną częstotliwością lotów. Tego lata linia planuje realizować aż do 835 połączeń dziennie. W sumie klienci Air France otrzymają do wyboru 191 kierunków w 89 krajach na całym świecie, a siatka i rozkład linii ostatecznie powrócą do poziomu sprzed pandemii.

Oferta międzykontynentalna: wznowienie lotów do Chin i zwiększenie liczby połączeń z Ameryką Północną i Afryką Wschodnią

Sezon letni 2023 będzie punktem zwrotnym w siatce połączeń długodystansowych Air France, która będzie liczyć już 85 destynacji. Dzięki wznowieniu lotów do Chin, przewoźnik zaoferuje szerszy wachlarz połączeń w Azji. Od wiosny liczba rejsów z Paryża do Pekinu, Szanghaju i Hongkongu będzie stopniowo rosnąć, aby ostatecznie po 1 lipca b.r. osiągnąć 1 rotację dziennie na każdej z tras.
Ponadto zwiększy się liczba połączeń do Tokio w Japonii, dokąd Air France zaoferuje w sumie 14 lotów tygodniowo na oba tokijskie lotniska – Haneda – do 11 rejsów tygodniowo i Narita – do 3 rejsów tygodniowo.

W odpowiedzi na dynamicznie rosnący popyt, Air France planuje dalsza rozbudowę oferty połączeń do Ameryki Północnej. W nadchodzącym letnim sezonie, klienci linii będą mogli skorzystać nawet ze 180 lotów tygodniowo między Paryżem, a 14 miastami w Stanach Zjednoczonych. Od niedawna amerykańska siatka Air France obejmuje już dwa nowojorskie lotniska: JFK i Newark Liberty.

Oferta do Kanady będzie obejmowała do 50 lotów tygodniowo do 5 miast, co stanowi 25-procentowy wzrost, w porównaniu z okresem przed pandemią. Linia uruchomi nową trasę do Ottawy (5 razy w tygodniu),  wznowi sezonowe loty do Quebec City, a dodatkowo wzrośnie liczba rotacji na trasach do Montrealu, Toronto i Vancouver. Air France będzie jedyną linią lotniczą obsługującą bezpośrednie loty między Ottawą a Europą, a tego lata, dzięki nowej trasie i dodatkowym rotacjom, stanie się europejskim liderem pod względem liczby oferowanych miejsc na lotach między Europą a Kanadą.

Air France, który działał bardzo aktywnie w Afryce przez cały okres pandemii, zamierza utrzymać swoje wysokie oferowanie na poziomie powyżej tego z 2019 roku. W czerwcu b.r. przewoźnik zainauguruje nową trasę z Paryża do Dar Es Salam w Tanzanii. Loty będą realizowane w ramach tego samego połączenia co Zanzibar, trzy razy w tygodniu, samolotem Boeing 787-9 Dreamliner. Również od czerwca, pasażerowie Air France będą mogli skorzystać z codziennego, bezpośredniego połączenia między Paryżem a Nairobi w Kenii.

Ostatnią z nowości w pozaeuropejskiej siatce połączeń Air France jest nowa trasa między Kajenną w Gujanie Francuskiej, a Belém, które jest największym miastem w brazylijskiej Amazonii. Loty będą realizowane raz w tygodniu od maja tego roku.

Oferta w Europie i we Francji: 106 kierunków i 66 tras sezonowych

W rozpoczynającym się niebawem sezonie, Air France zaoferuje do 650 lotów dziennie na 106 trasach średniego i krótkiego zasięgu – w Europie, Afryce Północnej i we Francji. Poza regularnym rozkładem lotów, linia będą obsługiwać 66 tras sezonowych z wylotem z Paryża oraz regionalnych lotnisk we Francji. Dzięki lotom sezonowym, Air France planuje zaspokoić wzmożony popyt na wakacyjne podróże do Grecji, Tunezji, Maroka, Algierii oraz na Korsykę. Ponadto, należąca do Grupy Air France-KLM niskokosztowa linia Transavia France planuje zaoferować tego lata blisko 200 tras i 120 destynacji.

Loty Air France z/do Polski

W sezonie wiosna-lato 2023 r. Air France zaoferuje do 27 lotów tygodniowo między Warszawą, a Paryżem (od 3 do 4 lotów dziennie) oraz 3 loty tygodniowo z Krakowa do Paryża (we wtorki, czwartki i soboty).

Do Johannesburga w nowych kabinach 

Trwa modernizacja 12 samolotów typu Boeingów 777-300 ER, w których Air France stopniowo instaluje najnowsze kabiny pokładowe – od klasy ekonomicznej, poprzez Premium Economy, aż po klasę biznes. Aktualnie w nowych kabinach można podróżować na trasach do/z Nowego Jorku (JFK), Dakaru i Rio de Janeiro, a od 27 marca b.r. będą dostępne również na lotach do/z Johannesburga (RPA).

Poprzez inwestycję w nowe kabiny, Air France dąży do zapewnienia swoim klientom optymalnego komfortu i nowego doświadczenia podróży na trasach międzykontynentalnych. Choć goście wszystkich klas w zmodernizowanych wnętrzach B777 doświadczą nowych udogodnień, to najwięcej zmian czeka na pasażerów klasy biznes. Wyposażono ją w zupełnie nowe fotele, które rozkładają się do poziomu idealnie płaskiego, blisko dwumetrowego łóżka. Dzięki swoim specyficznym kształtom i przesuwanym drzwiom, fotele zapewniają podróżnym strefę doskonałej prywatności. Dodatkowo siedzenia w środkowym rzędzie można połączyć poprzez opuszczenie ścianki działowej, aby tym samy zapewnić gościom podróżującym we dwoje wspólną prywatną przestrzeń.

Powyższa oferta lotów może ulec zmianie i jest uzależniona od pozwoleń wydawanych przez władze poszczególnych państw. Loty będą realizowane z uwzględnieniem środków sanitarnych i bezpieczeństwa zdrowia, zgodnie z przepisami obowiązującymi w danym kraju. Air France zaleca swoim klientom, aby przed podróżą sprawdzali aktualnie obowiązujące zasady wjazdowe i wymagania co do dokumentów. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie airfrance.traveldoc.aero.