Amadeus przejmuje Navitaire i wchodzi na rynek tanich linii

Autor tekstu: , Data publikacji:

Duże przejęcie na rynku sprzedaży biletów lotniczych. Jeden z największych konsolidatorów w branży, firma Amadeus, za 830 milionów dolarów, przejęła Navitaire. Dzięki temu do grona linii, które już posiada w swojej ofercie, dołączy kolejnych 50 nowych przewoźników.

Amadeus podpisał umowę przejęcia Navitaire, spółki będącej dotychczas w całości własnością Accenture, dostarczającej rozwiązania technologiczne i biznesowe dla branży lotniczej. Wartość transakcji wynosi 830 milionów dolarów. Jej zamknięcie jest spodziewane w IV kw. br., po uzyskaniu zgód wydawanych przez odpowiednie urzędy. Według Amadeus akwizycja powinna przynosić firmie zwiększenie zysków już od pierwszego dnia od wejścia umowy w życie.

Navitaire skupia się na dostarczaniu rozwiązań dla firm działających w segmentach tanich i hybrydowych linii lotniczych. Globalna liczba klientów firmy przekracza 50 przewoźników. Usługi Navitaire służą zwiększeniu przychodów i optymalizacji kosztów w obszarach rezerwacji, sprzedaży pomocniczych, budowania lojalności pasażerów, zarządzania dochodowością, księgowości oraz analityki biznesowej. Amadeus wierzy, że to przejęcie pozwoli zwiększyć możliwości współpracy linii lotniczych działających w ramach tej samej grupy kapitałowej lub sojuszu oraz wpłynie na zwiększenie funkcjonalności platform informatycznych, oferowanych dotychczas osobno przez Amadeus i Navitaire.

W ramach oddzielnego porozumienia Accenture ma zapewniać Amadeusowi infrastrukturę IT oferowaną w modelu outsourcingu, a także usługi z zakresu tworzenia aplikacji oraz badań i rozwoju. Amadeus i Accenture zawiążą też sojusz, by wspólnie oferować wyspecjalizowane usługi przeznaczone dla linii lotniczych.