W samym czerwcu goście z zagranicy wykupili 8 milionów noclegów, co stanowi wzrost o 7% w stosunku do roku ubiegłego.
– Pierwsza połowa 2018 roku potwierdza duże zainteresowanie Niemcami jako celem urlopów wypoczynkowych. Ponadto, szczegółowe dane za pierwsze pięć miesięcy pokazują wzrost o 25 proc. popularności niemieckiej oferty kempingowej wśród gości z zagranicy, co uznać można za ponadprzeciętny wynik. Udział segmentu kempingowego w ogólnej liczbie zagranicznych noclegów wyniósł 2,6 proc. Stałe wzrosty obserwujemy z krajów sąsiednich: Holandii, Szwajcarii i Polski. Długotrwała słoneczna pogoda pozwoliła nam nabrać wiatru w żagle przed doskonałym sezonem letnim – mówi Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) to narodowa „izba turystyki” Niemiec z siedzibą główną we Frankfurcie nad Menem. Centrala zajmuje się promowaniem Niemiec jako kraju turystycznego na zlecenie Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energii (BMWi), które wspiera ją na mocy ustawy niemieckiego Bundestagu. DZT zajmuje się tworzeniem strategii i produktów oraz działaniami marketingowymi w celu dalszego umocnienia pozytywnego wizerunku Niemiec za granicą jako celu podróży oraz wspierania niemieckiej turystyki przyjazdowej. DZT posiada 32 przedstawicielstwa zagraniczne na całym świecie.