Emirates rozbudowuje flotę i poszukuje doświadczonych kapitanów

Autor tekstu: , Data publikacji:

Emirates rusza z rekrutacją doświadczonych kapitanów Airbusów w związku z nieustanną rozbudową floty samolotów szerokokadłubowych w okresie wyjątkowo wysokiego zapotrzebowania na rejsy przewoźnika. Linie zapraszają wykwalifikowanych dowódców do programu rekrutacyjnego Direct Entry Captains z myślą o swojej flocie Airbusów A380.

Rekrutacja rozpoczęła się na całym świecie. Zainteresowani piloci i ich rodziny mogą wziąć udział w wirtualnym spotkaniu informacyjnym 4 października o 13:00 czasu dubajskiego, przyjść na dni otwarte w wybranych miejscowościach i poszukać atrakcyjnych ofert na stronie: https://www.emiratesgroupcareers.com/pilots/

Program Direct Entry Captains skierowany jest do kapitanów o wysokich kwalifikacjach technicznych, którzy w ostatnim czasie dowodzili szerokokadłubowym samolotem Airbus z systemem fly-by-wire (takim jak A330, A340, A350 czy A380) przez co najmniej 3 000 godzin. Oprócz powyższych kryteriów od kandydatów wymagany jest nalot przynajmniej 7 000 godzin na samolotach wielosilnikowych z załogą wieloosobową.

Piloci samolotów Emirates spełniają się zawodowo i czują satysfakcję z ciekawej pracy. Nowi pracownicy dołączą do załogi liczącej 4 200 osób, w tym 1 515 pilotów A380, którzy z dumą obsługują flotę złożoną z 260 samolotów szerokokadłubowych. Należy ona do najmłodszych i najnowocześniejszych na świecie – znajdują się w niej m.in. legendarne Airbusy A380 czy Boeingi 777. Linie rozpoczną odbiór Airbusów A350 w połowie 2024, a Boeingów 777-9 – w 2025 r.

Ponadto siatka połączeń, w obrębie której piloci Emirates mają przyjemność latać, należy do najbardziej rozbudowanych na świecie i obejmuje sześć kontynentów. Są tu wszelkiego rodzaju trasy – od regionalnych na Bliskim Wschodzie po rejsy długodystansowe i loty nad biegunem północnym – co przekłada się na urozmaicony, ciekawy grafik pracy.

Przewoźnik cały czas inwestuje znaczne środki w innowacyjne szkolenia pilotów, a w jego obecnym ośrodku szkoleniowym znajduje się 10 symulatorów lotu. Autorskie programy szkoleniowe Emirates są prowadzone przez doświadczonych instruktorów w specjalnie przygotowanych warunkach operacyjnych. W marcu 2024 r. linie planują otwarcie nowego, wyposażonego w nowoczesne rozwiązania ośrodka szkolenia pilotów, w który zainwestowały 135 mln dolarów. Obiekt o powierzchni 5880 m2 pozwoli zwiększyć liczbę dostępnych miejsc o 54%; znajdzie się w nim także sześć nowych symulatorów lotu, w tym modeli A350 i Boeing 777-9.

Ponadto piloci mają dostęp do oferty szkoleń z kompetencji społecznych w Emirates Aviation College i Emirates Aviation University.

Piloci Emirates mieszkają i pracują w bezpiecznym, wielokulturowym Dubaju w międzynarodowym środowisku – sami pochodzą z 111 krajów, a wśród innych członków personelu można znaleźć przedstawicieli ponad 160 narodowości. Otrzymują konkurencyjne wynagrodzenie wolne od podatku, przestronne mieszkanie, dodatek edukacyjny oraz znakomitą opiekę stomatologiczną, lekarską i ubezpieczenie na życie. Przysługują im także przewozy szoferskie do pracy, usługi pralni, urlop w wymiarze 42 dni rocznie, zapewnione bilety lotnicze w klasie biznes do wykorzystania podczas urlopu, ulgi na bagaż, wyjątkowe zniżki na bilety dla rodziny i przyjaciół oraz wiele innych świadczeń.

Piloci cenią w Emirates jasno określone ścieżki kariery – kapitan może zostać pilotem zarządzającym, rekrutującym, technicznym, kapitanem zwykłym, szkolącym, kapitanem audytorem, egzaminatorem i instruktorem. Ponadto mogą liczyć na długą, owocną karierę – ok. 40% z nich pracuje u przewoźnika od ponad 10 lat: 1 380 pilotów od 10-19 lat, 173 od 20-29 lat, a 5 już od ponad 30 lat. Co ciekawe, dwóch pilotów z najdłuższym stażem (ponad 34 lat) dołączyło do linii tego samego dnia w 1989 r.

W ciągu ostatnich pięciu miesięcy linie przyjęły 172 nowych pilotów w ramach trzech programów rekrutacyjnych – Direct Entry Captains, Accelerated Command i First Officers.

Program powstał z myślą o pilotach Airbusów obecnie dowodzących samolotami wąskokadłubowymi z doświadczeniem co najmniej 1 500 godzin na Airbusach z systemem fly-by-wire. Rozpoczynają pracę jako pierwsi oficerowie A380, otrzymując rozszerzony pakiet wynagrodzeń. Po uzyskaniu minimalnego nalotu 700 godzin i pomyślnym przejściu dwóch kontroli okresowych mogą zgłosić się do programu Accelerated Command, co zwykle zajmuje im niewiele ponad rok.

Kandydaci muszą mieć doświadczenie pracy na samolotach wielosilnikowych z załogą wieloosobową, ważną licencję pilota transportu liniowego (ATPL) wydaną przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) oraz minimalny nalot 2 000 godzin na samolotach o maksymalnej masie startowej 20 ton.