Yvonne Moynihan, czlonkini zarządu ds. korporacyjnych i ESG w Wizz Air, powiedziała: – Jako wiodąca europejska linia lotnicza pod względem redukcji intensywności emisji, Wizz Air wspiera wniosek dotyczący rozporządzenia ReFuelEU od samego początku. Unia Europejska wyznacza standardy w globalnej polityce klimatycznej, a przepisy UE ReFuel ustanawiają minimalne udziały SAF do mieszania z konwencjonalnym paliwem lotniczym, które są wiążące. Przyjęcie tych mandatów zwiększy podaż SAF, co ma kluczowe znaczenie dla poprawy dostępności i zmniejszenia kosztów SAF. Wizz Air rozpoczął przygotowania do nadchodzących mandatów UE, współpracując z producentami SAF i dokonując pierwszych inwestycji kapitałowych w badania i rozwój SAF. Postrzegamy współpracę branżową w zakresie rozwoju paliw alternatywnych jako jeden z najbardziej wpływowych sposobów sprostania obecnym wyzwaniom klimatycznym i w dalszym ciągu zobowiązujemy się do zmniejszenia naszej intensywności emisji dwutlenku węgla o 25% do 2030 r. Bardzo ważne jest, aby rządy krajowe rozważyły obecnie zachęty umożliwiające zwiększenie produkcji.
Wizz Air ustalił swoją strategię SAF, która obejmuje zabezpieczenie umów odbioru z dostawcami na przyszłość i podpisał już umowy z Mabanaft/P2X Europe, OMV, Neste i Cepsa. W 2023 r. Wizz Air dokonał także pierwszej inwestycji kapitałowej o wartości 5 milionów funtów w brytyjską spółkę Firefly zajmującą się biopaliwami i wziął udział w inwestycji o wartości 50 milionów dolarów w CleanJoule, amerykański start-up zajmującym się biopaliwami, aby dalej wspierać badania i rozwój SAF.
W roku finansowym 2023 Wizz Air osiągnął intensywność emisji dwutlenku węgla na poziomie 53,8 gramów na pasażera/km, co oznacza spadek o 11% w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku podatkowego. Jest to najniższy wynik Wizz Air w historii odnotowany w ciągu jednego roku podatkowego i najniższy wynik wśród głównych konkurencyjnych linii lotniczych.