Finnair był jedną z 470 linii lotniczych z całego świata ocenianych przez pasażerów do 31 lipca tego roku, z czego tylko 9% otrzymało wystarczającą liczbę głosów na prestiżowy status pięciu gwiazdek 2019 r. Wiarygodność pasażerów była sprawdzana na podstawie rezerwacji i geolokacji na urządzeniach przenośnych.
– Jesteśmy dumni i wdzięczni za takie uznanie naszych klientów – mówi Piia Karhu, wiceprezes Finnaira ds. rozwoju usług pasażerskich. – Na ich satysfakcję składa się wysiłek całego zespołu, tworzony każdego dnia poprzez nasze spotkania z klientami – na pokładzie samolotu, na lotnisku, w naszych centrach obsługi klienta lub za pośrednictwem naszych kanałów cyfrowych. Przywiązujemy dużą wagę do zapewnienia spersonalizowanej obsługi klienta, a także wdrożyliśmy szereg działań mających na celu poprawę ogólnego poziomu satysfakcji klienta. Wspaniale jest wiedzieć, że jest to widoczne.”
Wśród wielu działań rozwojowych w tym roku, Finnair szczególnie skupił się na usługach świadczonych w klasie biznesowej, rozpoczął nową współpracę przy autorskim menu z najlepszymi szefami kuchni i dokonał zmian w obsłudze posiłków w klasie ekonomicznej na trasach dalekodystansowych. Finnair wprowadza obecnie najlepszą na rynku łączność internetową w swojej europejskiej flocie Airbus, gdzie aplikację mobilną pobrano już ponad milion razy.