Oznacza to, że linia daje klientom dwie opcje do wyboru: odroczenie podróży, poprzez wymianę kuponu na inny bilet w przyszłości lub
całkowitą rezygnację z wyjazdu i zażądanie wymiany kuponu na gotówkę.
Kupon podróżny można bezpłatnie wymienić na dowolny inny przelot, zmieniając datę podróży i/lub kierunek.*Pasażerowie mogą zamawiać kupony online poprzez stronę przewoźnika. Kupon otrzymują w wersji elektronicznej, e-mailem, po kilku tygodniach. Wnioski są rozpatrywane w kolejności zgodnej z datą pierwotnej daty podróży.
– Zauważyliśmy, że wiele osób chce podróżować, ale waha się przed rezerwacją z powodu niepewności i stale zmieniających się obostrzeń w ruchu międzynarodowym. Rozumiemy sytuację, w której wszyscy się znaleźliśmy, dlatego postanowiliśmy zaoferować naszym klientom możliwie najbardziej elastyczne rozwiązanie, które jest przeznaczone nie tylko dla osób, które będą kupowały nasze przeloty, ale również dla tych pasażerów, którzy mają już zakupione wcześniej bilety lub posiadają kupony podróżne. Mamy nadzieję, że większa pewność i elastyczność uspokoją klientów, zachęcając ich do ponownej rezerwacji i lotu z KLM – powiedział Boet Kreiken, wiceprezes KLM ds. Doświadczenia Klienta.
W ostatnich miesiącach KLM stopniowo wznawia loty w ramach swojej siatki połączeń. Aby zachęcić klientów do ponownych podróży, linia nie tylko złagodziła swoje przepisy biletowe, ale też przygotowała specjalną kampanię marketingową pod hasłem „Jesteśmy gotowi, aby Cię tam zabrać”. Film reklamowy można zobaczyć tutaj.
Jednocześnie przewoźnik prosi swoich klientów, aby przed podróżą sprawdzali aktualne przepisy i formalności związane z wjazdem i pobytem w kraju przeznaczenia i tranzytu. Pomocna w tym zakresie może być specjalnie przygotowana strona klm.traveldoc.aero z wygodną wyszukiwarką, gdzie w jednym miejscu, po wpisaniu trasy, podróżni znajdą aktualne wymogi wjazdowe w związku z COVID-19, w zależności od kraju, do którego planują lot.
Na przestrzeni ostatnich miesięcy KLM podjął liczne środki ostrożności, aby wzmocnić bezpieczeństwo i ochronę zdrowia pasażerów i personelu podczas każdego lotu. Wejście na pokład i cały lot odbywa się w maskach ochronnych na twarz, a samoloty są wyposażone w środki do dezynfekcji rąk. Kabiny samolotów są bardzo dokładnie czyszczone i wyposażone w filtry HEPA, które pozwalają na usunięcie ewentualnie występujących w powietrzu cząsteczek wirusów i zapewniają wysokiej jakości, czyste powietrze o wysokim stopniu cyrkulacji. Więcej na temat nowych procedur w czasie podróży KLM można znaleźć na stronie klm.pl. KLM stale monitoruje światową sytuację w związku z pandemią Covid-19. Środki ochrony zdrowia, jak też rozkład lotów i procedury są regularnie dostosowywane do aktualnych wymogów podyktowanych przez władze krajów, do których linia oferuje loty.
Żadna dotychczasowa polityka zwrotów biletów nie przewidywały tak ogromnej skali ograniczeń podróżnych nałożonych na pasażerów na całym świecie w ostatnich miesiącach. Z powodu tych restrykcji podróży KLM musiał anulować dużą liczbę lotów, co spowodowało konieczność rozpatrzenia wielu wniosków o zwrot pieniędzy. W związku z olbrzymią skalą, rozpatrzenie wniosku trwa dłużej niż zwykle. KLM dziękuje klientom za zrozumienie i cierpliwość.