KLM wraca do Polski

Autor tekstu: , Data publikacji:

Po trzymiesięcznej przerwie, w najbliższą środę – 17 czerwca, holenderskie linie lotnicze KLM wylądują ponownie w Warszawie, a 29 czerwca – w Krakowie. W pierwszej połowie lipca powinno też nastąpić wznowienie lotów do/z Gdańska. Na razie nie jest znana data powrotu KLM do Wrocławia. Wraz ze zniesieniem zakazu ruchu lotniczego z/do Polski, przewoźnik wznawia regularne loty do naszego kraju. Ze wszystkich trzech miast (Warszawa, Kraków, Gdańsk) pasażerowie KLM będą mieli do dyspozycji jedno połączenie dziennie do Amsterdamu.

Linia stopniowo wznawia operacje na świecie. W lipcu planuje realizować do 30% swojego standardowego rozkładu, oferując 73 kierunki w Europie i 51 połączeń międzykontynentalnych, z których połowa jest nadal dedykowana przewozowi cargo.

Loty KLM odbywają się w reżimie sanitarnym. Linia wprowadziła między innymi obowiązek zakrywania twarzy podczas wejścia do samolotu i w czasie trwania całego lotu. Serwis pokładowy dostosowano tak, aby ograniczyć kontakt między podróżnymi i personelem. Na pokładzie, jak i na lotniskach wprowadzono dodatkowe środki ostrożności i ochrony zdrowia, zgodnie z międzynarodowymi przepisami w tym zakresie.

Wraz z otwieraniem granic i znoszeniem zakazu lotów pasażerskich, linie stopniowo wznawiają operacje, zwłaszcza w Europie. Po kilkumiesięcznym kryzysie wywołanym przez COVID-19, KLM na nowo uwzględnił Warszawę, Kraków i Gdańsk w swoim rozkładzie lotów. 17 czerwca, holenderskie linie wylądują ponownie w Warszawie, 29 czerwca – w Krakowie, a w pierwszej połowie lipca powinno też nastąpić wznowienie lotów do/z Gdańska. Na razie nie jest znana data powrotu KLM do Wrocławia. Ze wszystkich trzech miast (Warszawa, Kraków, Gdańsk) pasażerowie KLM będą mieli do dyspozycji na razie jedno połączenie dziennie do Amsterdamu.

Łącznie z trasami do Polski, w lipcu, holenderska linia planuje realizować na nowo loty do 73 europejskich miast, będą to: Aalborg, Aberdeen, Alicante, Ateny, Barcelona, Bazylea, Bergen, Berlin Tegel, Bilbao, Billund, Birmingham, Bukareszt, Bolonia, Bordeaux, Bristol, Budapeszt, Bruksela, Cagliari, Katania, Dublin, Düsseldorf, Edynburgh, Florencja, Genewa, Genua, Glasgow, Gothenburg, Hamburg, Hanower, Helsinki, Ibiza, Inverness, Stanbuł, Kijów, Kopenhaga, Leeds Bradford, Londyn (City), Londyn (Heathrow), Lizbona, Luxembourg, Lyon, Madryt, Malaga, Manchester, Montpellier, Moskwa, Mediolan, Monachium, Norymberga, Newcastle, Nicea, Oslo, Paryż, Porto, Praga, Rzym, St. Petersburg, Split, Stavanger, Sztokholm, Stuttgart, Tuluza, Trondheim, Walencja, Wenecja, Wiedeń, Zagrzeb i Zurich. Duża część z tych połączeń jest już dostępna teraz.

Wznawiane są też loty na niektórych trasach międzykontynentalnych. Wraz z początkiem czerwca linia zaczęła na nowo latać do Paramaribo, Quito, na Arubę, Bonaire i St. Maarten, w lipcu przybędzie kolejnych sześć kierunków: Dżakarta, Denpasar, Waszyngton, San Francisco, Vancouver i Calgary. W sumie w wakacje oferta ma liczyć już 51 kierunków międzykontynentalnych. Aktualnie na połowie tych tras linia realizuje jedynie loty cargo, a wraz ze znoszeniem restrykcji podróży przez władze poszczególnych państw, KLM wznowi sprzedaż biletów i będzie realizował loty pasażerskie. Stopniowo rośnie też częstotliwość lotów na poszczególnych trasach. W lipcu z amsterdamskiego lotniska wystartuje już 3000 rejsów KLM, co stanowi 25-30% jego standardowej liczby lotów.

Ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację w kwestii znoszenia restrykcji wjazdowych przez poszczególne kraje, KLM publikuje swoje rozkłady lotów na krótsze okresy. Na bieżąco aktualizowaną ofertę można sprawdzać na stronie tutaj. Należy zaznaczyć, że reaktywacja ruchu lotniczego zależy ściśle od decyzji władz poszczególnych państw i bieżącego stopnia zagrożenia wirusem, a także od kształtującego się na nowo popytu, dlatego rozkłady lotów mogą ulegać zmianom. Przed podróżą KLM zachęca swoich klientów do monitorowania strony linii – klm.pl oraz do kontaktowania się z właściwymi organami w celu uzyskania informacji na temat formalności i ograniczeń związanych z wjazdem.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji