Air France przywraca loty do Polski

Autor tekstu: , Data publikacji:

17 czerwca, po 3-miesięcznej przerwie, samoloty Air France ponownie pojawią się w Polsce. Linia wznawia połączenie z Warszawy do Paryża, a 3 lipca b.r. zainauguruje trasę Kraków-Paryż. Latem tego roku, oferta przewoźnika będzie liczyć już blisko 150 kierunków. Pasażerowie mają obowiązek podróżowania w maskach ochronnych na twarz, a przed wejściem do samolotu jest mierzona temperatura.

Wraz ze zniesieniem zakazu ruchu lotniczego z/do Polski, od 17 czerwca b.r. francuskie linie Air France wznawiają loty do naszego kraju. Pasażerowie z Warszawy będą mogli na nowo korzystać z rozkładowego połączenia do Paryża, które początkowo będzie realizowane 6 razy w tygodniu. Jednocześnie 3 lipca 2020 linia planuje zainaugurować nową trasę: Kraków-Paryż, której start wyznaczony na koniec marca nie odbył się z powodu wybuchu pandemii. Natomiast data powrotu Air France do Wrocławia nie została jeszcze wyznaczona. Wraz z otwieraniem granic linia stopniowo wznawia operacje w Europie i na świecie. W lipcu i sierpniu pasażerowie będą mieli do dyspozycji blisko 150 kierunków, dostępnych z przesiadką w Paryżu. Stanowi to około 80% wszystkich destynacji oferowanych przez Air France przed pandemią. Rośnie też częstotliwość lotów.

Do końca czerwca przewoźnik zrealizuje 20% swojego rozkładu oferowanego standardowo w tym miesiącu. Jeśli sytuacja na świecie pozwoli na dalszą reaktywację i popyt będzie rósł, to w lipcu planowane jest odmrożenie 35% oferty, a w sierpniu – do 40%. Aby zapewnić podróżnym możliwie największe bezpieczeństwo i zminimalizować ryzyko zarażenia wirusem przy podróżowaniu samolotem, linia przedsięwzięła wiele środków ostrożności. Po pierwsze został wprowadzony obowiązek zakrywania twarzy podczas wejścia do samolotu i w czasie trwania całego lotu.

Pasażerowie przed lotem muszą zaopatrzyć się w maski ochronne na twarz, bez których nie będą mogli wejść do samolotu. Wymóg zasłaniania twarzy będzie obowiązywał do 31 sierpnia 2020 z możliwością zmiany tej daty w zależności od stanu pandemii i wytycznych międzynarodowych przepisów w tym zakresie. Pod drugie, nowa procedura w Air France to mierzenie temperatury ciała podróżnych przed każdym z lotów. Dopuszczalna temperatura ciała zezwalająca na lot to 38 stopni Celsjusza.

Do Paryża z Warszawy i Krakowa

Od 17 czerwca b.r. powraca połączenie Air France z Warszawy do Paryża (CDG). W pierwszym tygodniu francuska linia zaoferuje 6 lotów z/do naszej stolicy, aby stopniowo zwiększać częstotliwość do 7 i 9 lotów tygodniowo. Po 27 lipca pasażerowie będą mieli do dyspozycji 11 lotów w tygodniu na tej trasie.

3 lipca 2020 Air France po raz pierwszy przyleci do Krakowa i tym samym rozpocznie regularne połączenie między stolicą Małopolski a Paryżem, oferując początkowo 2, a w kolejnych tygodniach 4 loty tygodniowo. Docelowo, od 27 lipca samolot na tej trasie będzie latał raz dziennie. Nowe połączenie, którego start wyznaczony na koniec marca nie odbył się z powodu wybuchu pandemii – teraz wchodzi na stałe do oferty francuskiej linii. Data wznowienia lotów Air France do/z Wrocławia na razie nie jest znana.

Należy zaznaczyć, że mimo stopniowej stabilizacji sytuacji związanej z pandemią, reaktywacja ruchu lotniczego nie jest w pełni przewidywalna i może podlegać zmianom. Poszczególne loty mogą zostać w ostatniej chwili anulowane z powodu niskiego popytu lub nowych ograniczeń wprowadzonych przez poszczególne kraje, dlatego pasażerowie są proszeni o uważne monitorowanie aktualizacji na stronie airfrance.pl oraz dokładne sprawdzanie bieżących formalności związanych z wjazdem i pobytem w kraju przeznaczenia i tranzytu.

Dokąd polecimy po pandemii?

Wraz ze znoszeniem restrykcji dotyczących lotów pasażerskich, Air France stopniowo wznawia operacje w Europie i na świecie. W lipcu i sierpniu pasażerowie będą mieli do dyspozycji już blisko 150 kierunków, dostępnych z przesiadką w Paryżu. Stanowi to około 80% wszystkich destynacji oferowanych przez Air France. Rośnie też częstotliwość lotów. Do końca czerwca przewoźnik zrealizuje 20% swojego rozkładu sprzed kryzysu. Jeśli sytuacja na świecie pozwoli na dalszą reaktywację i popyt będzie rósł, to w lipcu planowane jest odmrożenie 35% oferty, a w sierpniu – do 40%. W pierwszej kolejności linia wznawia ruch lotniczy wewnątrz kraju, między swoimi regionami zamorskimi (Korsyka, Martynika, Reunion), a także na większości tras w Europie.

Będzie dostępnych między innymi europejskich wiele kierunków „wakacyjnych”, jak Włochy, Portugalia, Hiszpania, Grecja i inne. Stopniowo są też odmrażane dalsze loty międzykontynentalne. Na razie pasażerowie mają do dyspozycji kilka miast w Ameryce Północnej, Azji i na Karaibach, są to między innymi Bombaj, Delhi, Dubaj, Chicago, Nowy Jork, Los Angeles, Mexico City, Montreal, Rio de Janeiro, Sao Paulo, Hong Kong, Osaka, Seul, Singapur, czy Tokio. Na części z tras loty są nadal dedykowane przewozowi cargo. Na bieżąco aktualizowaną ofertę przelotów można sprawdzać na stronie linii tutaj. Letni rozkład lotów przewoźnik realizuje wykorzystując 106 z floty liczącej 224 samolotów.

Należy zaznaczyć, że reaktywacja ruchu lotniczego zależy ściśle od decyzji władz poszczególnych państw i bieżącego stopnia zagrożenia wirusem, a także od tego jak reaguje popyt po ustaniu pandemii popytu. Dlatego rozkłady mogą ulegać zmianom, a poszczególne loty mogą być kasowane. Przed podróżą Air France zachęca swoich klientów do kontaktowania się z właściwymi organami w celu uzyskania informacji na temat formalności związanych z wjazdem i pobytem w kraju przeznaczenia i tranzytu, a także do monitorowania strony airfrance.pl. Na stronie przewoźnika są też dostępne procedury postępowania dla podróżnych, w przypadku anulacji lotu.

Środki ostrożności i ochrony zdrowia podczas lotów

Podróżowanie samolotem w obecnej sytuacji zagrożenia wirusem wymaga zastosowania wyjątkowych środków ostrożności, aby możliwie w najlepszy sposób chronić pasażerów i załogi.

Obowiązek używania masek

Linie Air France wprowadziły obowiązek zakrywania twarzy przez pasażerów i załogę podczas wejścia do samolotu i w czasie trwania całego lotu. Podróżni są zobowiązani zaopatrzyć się we własne maski ochronna na twarz i bezwzględnie używać ich w czasie całej podróży oraz na lotniskach. Dopuszczalne są zwykłe jednorazowe maski medyczne lub maski wielokrotnego użytku*. Zakrywanie twarzy odzieżą (szalikiem lub chustką) nie zastępuje maski. Ponieważ standardowa maska może być używana jednorazowo przez maksymalnie 4 godziny (maska FFP – do 8 godzin), podróżni powinni posiadać odpowiednią liczbę masek w zależności od długości podróży, łącznie z czasem kiedy przebywają na lotniskach. Zakrywanie twarzy maską nie obowiązuje dzieci do lat 10, przy czym ich noszenie jest zalecane w miarę możliwości. Maski nie obowiązują również podczas serwisu pokładowego. Pasażerom, którzy nie zastosują się do obowiązującego wymogu i zgłoszą się na lot bez maski, linia może odmówić wejścia do samolotu. Wymóg zasłaniania twarzy będzie obowiązywał do 31 sierpnia 2020 z możliwością zmiany tej daty w zależności od stanu pandemii i wytycznych międzynarodowych przepisów w tym zakresie.

Pomiar temperatury ciała przed lotem

Kolejna nowa procedura to obowiązkowe mierzenie temperatury ciała podróżnych przed każdym lotem Air France. Te systematyczne kontrole są przeprowadzane za pomocą bezdotykowych termometrów na podczerwień. Maksymalna dopuszczalna temperatura ciała zezwalająca na lot to 38 stopni Celsjusza. Pasażerom, których temperatura jest wyższa, linia może odmówić wejścia na pokład, a ich rezerwacja zostanie zmieniona bez dodatkowych opłat na lot w późniejszym terminie.

Jakie inne zmiany czekają nas w samolotach i na lotniskach?

Na lotniskach obsługa pasażerska odbywa się z zachowaniem fizycznego dystansu, a tam gdzie to możliwe, stanowiska obsługi klientów są wyposażane w ścianki ochronne z pleksiglasu. Kioski samoobsługowe i stanowiska są regularnie dezynfekowane, a podróżni są proszeni o zachowanie fizycznego dystansu i respektowanie oznaczeń na podłodze oraz komunikatów głosowych. W wielu miejscach na lotniskach są dostępne dyspensery z płynem do dezynfekcji rąk, a agenci obsługi są również zobowiązani do używania masek.

Podczas wejścia na pokład i zajmowania miejsc obowiązuje zachowanie dystansu. Pasażerowie muszą zabrać w podróż własne maski ochronne, zaleca się też posiadanie własnych płynów do dezynfekcji.

Samoloty są bardzo dokładnie czyszczone przed każdym lotem przy użyciu odpowiednich, silnych środków. Procedura obejmuje odkurzanie wszystkich dywanów, siedzeń i zagłówków oraz czyszczenie wszystkich powierzchni dotykowych takich jak stoliki, podłokietniki, monitory, piloty, schowki bagażowe, półki i toalety. Koce są wymieniane po każdym locie i zabezpieczane folią ochronną. Air France stosuje też dodatkową procedurę całkowitego odkażania wnętrz samolotów preparatem wirusobójczym.

Obecnie serwis pokładowy i oferta gastronomiczna zostały uproszczone tak, aby zminimalizować kontakt między załogą i pasażerami, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich podróżnych. Linia zawiesiła oferowanie posiłków i napojów na lotach krajowych i krótkich trasach europejskich. Pasażerowie na lotach międzykontynentalnych otrzymują indywidualnie zapakowane produkty. Z samolotów usunięto prasę i zrezygnowano ze sprzedaży pokładowej.

W kabinach samolotów Air France powietrze jest odnawiane co 3 minuty. System wentylacyjny jest wyposażony w specjalne filtry o wysokiej wydajności lub filtry HEPA, identyczne z filtrami stosowanymi w szpitalnych salach operacyjnych. Filtry te pochłaniają cząsteczki wirusów nawet tak małe jak 0,01 mikrometra (cząsteczki koronawirusa mają wielkość od 0,08 do 0,16 mikrometra). Dzięki temu powietrze w samolocie spełnia bardzo wysokie standardy jakości.