Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM otrzymały nagrodę APEX World Class Award 2022. Jest to nowo stworzone wyróżnienie przez organizację APEX, które zalicza się do najwyższej, światowej kategorii nagród dla branży lotniczej. APEX World Class Award dla KLM stanowi wyjątkowe uznanie dla osiągnięć linii w takich obszarach jak bezpieczeństwo, dobre samopoczucie podróżnych i zrównoważony rozwój. Nowe nagrody World Class Award zostały przyznane w tym roku po raz pierwszy. Łącznie z KLM zostało nagrodzonych siedem linii lotniczych.
Ostatnie dwadzieścia miesięcy funkcjonowania podczas pandemii Covid-19, przyniosło liczne zmiany na rynku lotniczym. W tych wyjątkowych czasach pojawiły się nowe wartości i kryteria, które zyskały w oczach pasażerów pierwszoplanowe znaczenie przy wyborze linii lotniczej. W ogólnym doświadczeniu klienta, wzrósł nacisk na ochronę zdrowia i poczucie bezpieczeństwa. Podobnie większego niż dotychczas znaczenia nabrało odpowiedzialne i zrównoważone podróżowanie. Tworząc nowe wyróżnienie World Class Award, organizacja APEX (Airline Passenger Experience Association) zajmująca się badaniami rynku lotniczego, oceniała linie w oparciu o doświadczenia pasażerów, stosując nowe testy porównawcze oraz bardziej rozbudowane audyty danych.
W ramach World Class Award, poza bezpieczeństwem, dobrym samopoczuciem i zrównoważonym rozwojem, najwyższe standardy wyznaczono również dla takich kategorii jak obsługa, komfort, catering i efektywność.
„Jesteśmy zaszczyceni i dumni z otrzymania nagrody World Class Award. W ciągu ostatnich dwóch lat robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić naszym pasażerom jak najbardziej bezpieczne, zrównoważone i komfortowe loty, od samego startu podróży, aż do jej celu. Fakt, że nasi pasażerowie doceniają to w tak wysokim stopniu, czyni to wyróżnienie wyjątkowym. Klienci słusznie oczekują również, że nasza działalność będzie jak najbardziej ekologiczna i zrównoważona. Ta nagroda jest przede wszystkim ogromną zasługą wszystkich naszych pracowników, którzy z ogromnym poświęceniem i pasją ciężko pracowali w tych trudnych czasach. Uznanie naszych wysiłków powinno być zachętą dla personelu KLM na całym świecie do dalszej wytrwałej pracy na drodze ku wyjściu z kryzysu.” – powiedział Boet Kreiken, Wiceprezes Wykonawczy ds. Doświadczenia Klienta w KLM.
Międzynarodowe stowarzyszenie APEX (Airline Passenger Experience Associacion) powstało 42 lata temu i od tego czasu stało się największą, renomowaną organizacją, która zajmuje się badaniami rynkowymi i oceną satysfakcji klienta w odniesieniu do usług linii lotniczych.
Nowa nagroda World Class Award została przyznana w tym roku po raz pierwszy. Łącznie z KLM zostało nagrodzonych siedem linii lotniczych: KLM, Singapore Airlines, Japan Airlines, Emirates, Saudia, Qatar Airways i Turkish Airlines.