Samolot o numerze rejestracyjnym F-HZUJ zjechał z linii montażowej Airbusa w Mirabel (Quebec, Kanada) i przyleciał do bazy Air France, na lotnisko Charles de Gaulle’a w Paryżu. Stamtąd zaczął obsługiwał loty krótkiego i średniego zasięgu w europejskiej siatce francuskiej linii. Nowy Airbus w swój pierwszy komercyjny rejs (AF1126) poleciał 5 lipca b.r. do Wenecji. Zgodnie ze wznowioną od 2019 roku tradycją nadawania nazw nowym samolotom, Air France ochrzcił swój ostatni nabytek imieniem „Auvers-sur-Oise”. To miasto leżące na północ od Paryża, które jest znane jako ostatnie miejsce pobytu i twórczości Vincenta Van Gogha. Tutaj swoje pejzaże tworzyli też dwaj inni wielcy francuscy malarze Paul Cézanne i Camille Corot. Auvers-sur-Oise to już 96. miasto, które zostało uhonorowane użyczając nazwy samolotom Air France.
Dostawy Airbusów A220-300 dla Air France są stopniowo realizowane od października 2021 r. w ramach zamówienia, które obejmuje w sumie 60 maszyn. Do końca 2025 roku, linia ma odbierać 15 samolotów rocznie, co oznacza najszybszą wymianę floty w historii francuskiego przewoźnika.
Innowacyjny i wydajny wąskokadłubowy Airbus A220-300 idealnie odpowiada potrzebom Air France w zakresie lotów na krótkich i średnich trasach. W porównaniu do A318 i A319, nowy model samolotu pozwala na redukcję kosztów eksploatacyjnych o 10 procent w przeliczeniu na jedno miejsce. Dzięki nowoczesnym silnikom i konstrukcji z lżejszych materiałów kompozytowych, Airbus A220-300 wyróżnia się pod względem zużycia paliwa, które jest 20 procent niższe, co przekłada się na obniżenie emisji CO2 z lotu, również o 20 procent. Ponadto maszyna jest o 34 procent cichsza.
Dzięki swoim parametrom, nowe samoloty odgrywają ważną rolę w realizacji celów Air France w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym redukcji emisji dwutlenku węgla. W ramach strategii środowiskowej „Air France ACT” linia dąży do obniżenia emisji CO2 na pasażera na kilometr o 30 procent w porównaniu z rokiem 2019 r. Postawiony cel wyklucza tak zwane działania kompensacyjne, ale uwzględnia jedynie metody prowadzące do redukcji emisji bezpośrednich i pośrednich.
Airbus A220-300 w barwach Air France zabiera na pokład 148 pasażerów. Dzięki konfiguracji siedzeń 3+2 (w sumie 5 foteli w każdym rzędzie), 80% pasażerów korzysta z preferowanych miejsc przy oknie lub przy przejściu. Samolot jest wyposażony w skórzane, ergonomiczne fotele, których oparcie odchyla się do 118 stopni. Każdy z nich posiada komfortowe siedzisko – najszersze (48 cm) wśród samolotów wąskokadłubowych. Dodatkowy komfort podróży zapewniają regulowany zagłówek, szeroki solidny stolik, uchwyt na kubek oraz kieszeń do przechowywania podręcznych przedmiotów. Całości dopełniają porty USB typu A i C oraz zintegrowany z oparciem uchwyt na tablet lub smartfon – do wygodniejszego korzystania z pokładowego Wi-Fi, które jest dostępne w obu kabinach (ekonomiczna i biznes), dzięki systemowi Air France Connect.
Przestronna i jasna kabina została zaprojektowana w kolorach Air France – odcieniach niebieskiego i bieli z odrobiną czerwieni, tworząc eleganckie, świeże wnętrze. Wyjątkowo szerokie środkowe przejście w kabinie ułatwia wygodne poruszanie się po samolocie. Przytulności kabinie nadają wykładziny dywanowe w geometryczny wzór w jodełkę, który nawiązuje do emblematycznego świata paryskich apartamentów inspirowanych wzornictwem Haussmanna. Duże panoramiczne okna zapewniają naturalne światło w czasie podróży. Pasażerowie mają do dyspozycji pojemne, łatwo dostępne schowki bagażowe.
Tego lata pasażerowie Air France mogą doświadczyć podróży samolotami Airbus A220-300 na wybranych trasach europejskich z wylotem z Paryża (CDG). Są to: Berlin, Hamburg, Monachium, Mediolan-Linate, Mediolan-Malpensa, Bolonia, Rzym, Neapol, Wenecja, Barcelona, Walencja, Madryt, Lizbona, Kopenhaga, Ateny, Helsinki, Wiedeń, Sztokholm oraz Warszawa.