Rekordowe wyniki chorwackiej turystyki

Autor tekstu: , Data publikacji:

Tak popularna wśród polskich turystów Chorwacja notuje w turystycznej branży rekordowe wyniki. Biorąc pod uwagę problemy z bezpieczeństwem w Tunezji i Egipcie oraz kryzys w Grecji ten rok może być dla tego adriatyckiego państwa najlepszy w historii.

W pierwszej połowie 2015 r. Chorwacja odnotowała wzrost liczby turystów o 7%, a ilość wykupionych noclegów wzrosła o 5%. W czołówce najchętniej przyjeżdżających znajdują się Niemcy, Austriacy oraz Słoweńcy, Polska plasuje się w pierwszej dziesiątce.

Wśród ogólnej liczby odwiedzających było 3 619 000 turystów zagranicznych (wzrost o 7%), którzy łącznie wykupili 14 925 000 noclegów (wzrost o 4,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym). Również liczba turystów krajowych wzrosła o 10%, natomiast liczba wykupionych przez nich noclegów o 9%. Turyści odwiedzali Chorwację poza sezonem, aby korzystać ze spokojniejszej atmosfery oraz dodatkowych walorów Chorwacji.

Pięć krajów, z których przyjechało najwięcej turystów zatrzymujących się na noc w okresie od stycznia do końca czerwca 2015 r., to: Niemcy (22%), Austria (10%), Słowenia (9,6%), Czechy (5%) i Włochy (4,7%). Polska w tym zestawieniu znalazła się na siódmej pozycji (3%).

W pierwszej połowie roku najbardziej popularnym regionem Chorwacji była Istria — odwiedziło ją 1 128 000 turystów (wzrost o 6,6%), którzy wykupili w sumie 5 498 000 noclegów (wzrost o 4,2%). Dalmację odwiedziło 1 729 000 turystów (wzrost o 5,5%), którzy wykupili w sumie 7 335 000 noclegów (wzrost o 4,4%). Natomiast region Kvarner położony na wybrzeżu odwiedziło 738 000 turystów (wzrost o 7,5%), którzy wykupili w sumie 2 870 000 noclegów (wzrost o 4,6%).

– Raport o ruchu turystycznym w Chorwacji w pierwszych sześciu miesiącach 2015 r. wyraźnie pokazuje, że okres przed sezonem w 2015 roku wypadł znacznie lepiej niż w 2014 roku. Wzrost ten jest wynikiem starannych przygotowań i przemyślanych działań promocyjnych, szczególnie w ramach programu „Croatia 365”. W kolejnych latach będziemy starać się osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, ponieważ Chorwacja ma wiele do zaoferowania zarówno latem, jak i przez pozostałą część roku” — mówi dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej Ratomir Ivicic.