W ramach rozpoczynających się dziś w Berlinie targów ITB w Berlinie swoją ofertę turystyczną zaprezentują wystawcy reprezentujący w sumie ponad 190 państw świata. Poza prezentacją walorów turystycznych poszczególnych zakątków świata podczas imprezy odbędzie się także kilkadziesiąt paneli dyskusyjnych, a także prezentacja najnowszych trendów i technologii osiągniętych w minionym roku w dziedzinie światowej turystyki. Tegorocznym partnerem targów jest Mongolia, która odpowiadała za przygotowanie i przeprowadzenie ceremonii otwarcia imprezy.
Głównymi wystawcami prezentującymi swoją ofertę na targach turystycznych w Berlinie są reprezentanci państw Ameryki Południowej (Brazylia, Argentyna), Polski, a także państw arabskich i azjatyckich. Polskie ekspozycje zaprezentowane zostały w pięciu kategoriach takich jak turystyka kulturowa, turystyka miejska, kulinarno-agroturystycznej, aktywnego wypoczynku oraz uzdrowiskowo-wypoczynkowej rezygnując z dotychczasowego podziału na oferty poszczególnych województw znanego z poprzednich edycji targów.
Goście imprezy poza zapoznaniem się z ofertą poszczególnych wystawców będą mogli także uczestniczyć w panelach dyskusyjnych. W planie imprezy przewidziane zostały wykłady Philippa C. Wolfa i Darrena Hustona dotyczące rozwoju rynku podróżny online, mowa April Rinne dotycząca problematyki sharing economy stosującej rozwiązania, na których opierają się zasady działania portali takich jak CouchSurfing.
W dziedzinie nowych technologii zaprezentowane zostaną rozwiązania firm Bluesmart (inteligentna walizka sterowana przez bluetooth) czy TUI Cruises (okulary Oculus Rift umożliwiające wirtualne podróże). Prawdziwą rewolucję w podróżach biznesowych zaproponuje firma Pacanda. Za sprawą uruchomianego na swojej stronie internetowej oprogramowania umożliwi podróżnym wyjazd do Szanghaju z walizką tylko raz. Przy wysokiej częstotliwości podróży do tego miasta wykorzystane w trakcie pobytu ubrania będzie można pozostawić w hotelu odbierając je uprane i uprasowane przy następnej wizycie.
Rozpoczynająca się dziś tegoroczna edycja Międzynarodowej Giełdy Turystycznej w Berlinie potrwa do niedzieli 8 marca włącznie. Bilety wstępu na imprezę można nabywać za pośrednictwem oficjalnej strony wydarzenia pod adresem www.itb-berlin.de/en. Ceny biletów kształtują się na poziomie od 8 do 75 euro.