Na oddany w końcu do użytku centralny odcinek II linii metra składa się siedem stacji, a jego całkowita długość wynosi nieco ponad 6 kilometrów. Wraz z otwarciem drugiej linii metra podziemnymi tunelami połączone zostały dzielnice Wola i Praga Północ. Początkowym przystankiem metra na Woli jest stacja Rondo Daszyńskiego dalej pociągi przemieszczając się w kierunku na wschód zatrzymują się na stacjach Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat – Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy na Dworcu Wileńskim kończąc. Całkowity czas podróży pomiędzy Rondem Daszyńskiego, a Dworcem Wileńskim wynosi niecałe 11 minut – informuje portal wyborcza.pl.
Uruchomienie drugiej linii metra jest znacznym ułatwieniem komunikacyjnym dla wszystkich mieszkańców Warszawy wraz z jej otwarciem mieszkańcy warszawskiej Pragi mogą się dostać do centrum Warszawy w rejon skrzyżowania ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej w około 8 minut. Atrakcyjna jest również częstotliwość kursowania pociągów, które w dni powszednie mają wjeżdżać na poszczególne stacje średnio, co trzy minuty.
-To moment historyczny. Budowa była ogromnym wyzwaniem. Ale się udało. Druga linia zmieni Warszawę. Chciałabym jednocześnie podziękować wszystkim warszawiakom za cierpliwość oraz za to, że przez trzy lata wytrzymywali uciążliwości z rozkopanymi ulicami i korkami – mówiła podczas oficjalnego otwarcia II linii metra, Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m. st. Warszawy.
Przypomnijmy, że zgodnie z pierwotnymi założeniami budowa centralnego odcinka II linii metra miała zakończyć się jesienią 2013r. Termin ten został jednak niedotrzymany z powodu osuwania się mas ziemi na stację Centrum Nauki Kopernik spod tunelu Wisłostrady. Władze miasta wyznaczyły wówczas kolejny termin otwarcia na 14 grudnia 2014r., czego również nie udało się dotrzymać ze względu na pożar, który wybuchł na stacji Rondo Daszyńskiego 2 grudnia ubiegłego roku.