Wizz Air laureatem niechlubnego wyróżnienia

Autor tekstu: , Data publikacji:

Na przestrzeni ostatnich dziewięciu miesięcy samoloty taniego węgierskiego przewoźnika wykonały 293 połączenia na trasie z Londynu do Budapesztu. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że żadne z tych połączeń nie wystartowało o czasie.

Od dnia 1 czerwca 2013 roku tani węgierski przewoźnik wykonał 293 połączenia pomiędzy brytyjskim portem lotniczym Londyn Luton, a Budapesztem. Spośród wszystkich rejsów zrealizowanych na przestrzeni ostatnich dziewięciu miesięcy żaden z samolotów nie opuścił brytyjskiego lotniska zgodnie z rozkładem. Opóźnienia w wylocie z Londynu wynosiły od dwóch minut do nawet 12 godzin. W historii przedsiębiorstwa zdarzył się nawet jednorazowy, co prawda przypadek, w którym lot do Budapesztu został odwołany ze względu na zbyt duże opóźnienie – informuje portal rp.pl.

Spośród wszystkich 293 wykonanych do Budapesztu połączeń 37 miało opóźnienie do 10 minut, a kolejne 98 do 20 minut. Sytuacje stara się ratować rzecznik węgierskiego przedsiębiorstwa, który tłumaczy, że zgodnie z unormowaniami prawa regulującego lotnictwo cywilne opóźnienie odlotu do 15 minut traktowane jest, jako wylot zgodny z rozkładem. Tłumaczenia rzecznika nie odniosły jednak większego rezultatu w obronie węgierskiego przedsiębiorstwa w konsekwencji, czego połączenie realizowane przez Wizz Air zyskało niechlubne wyróżnienie najmniej punktualnego połączenia na świecie.  

Badania, na których opiera się portal rp.pl zostały wykonane przez firmę Bott & Co w oparciu o dane przygotowane przez EUclaim. Jednocześnie firma przypomina pasażerom opóźnionych lotów, że w myśl unormowań prawa europejskiego podróżny może żądać od przewoźnika odszkodowania w wysokości od 250 do 600 euro w przypadku, gdy czas opóźnienia jest większy niż trzy godziny. Z powództwem odszkodowawczym przeciwko Wizz Air ‘ owi wystąpiło już 15 pasażerów spóźnionych lotów.