Pociągiem przez kontynent

Autor tekstu: , Data publikacji:

5. OBB Railjet

Austriacy to sprytny naród. Zamiast wydawać miliardy euro na budowę nowych linii dużych prędkości i zakup drogiego taboru, operator OBB Railjet wykorzystuje wypróbowaną i dużo tańszą technologię. Prędkość maksymalna pociągów wyprodukowanych dla austriackiej firmy przez niemieckiego Siemensa to 230 km/h.

Obsługiwane trasy to Monachium-Salzburg-Wiedeń-Budapeszt oraz Zurych-Innsbruck-Salzburg-Wiedeń-Budapeszt. Podróż z Wiednia do Budapesztu trwa około trzech godzin, a przejazd z Wiednia do Monachium zajmuje cztery godziny. W grudniu przyszłego roku Railjet planuje otworzyć nową trasę Graz-Wiedeń-Praga.

Pociągi podzielono na trzy klasy – pierwszą, biznes, oraz standardową. Posiadają także wagon restauracyjny. W klasach premium możemy za opłatą skorzystać z serwisu pokładowego. oebb.at;

bahn.com

6. HKX

Główny niemiecki operator korzystający z prawa wolnego dostępu, to Hamburg-Koln Express. Jak sama nazwa wskazuje, obsługuje on szczególnie ważną dla biznesmenów trasę między Kolonią i Hamburgiem, ze stacjami pośrednimi w Dusseldorfie i Essen. Pociągi kursują trzy razy dziennie, a czas podróży to cztery godziny i 20 minut.

W przeciwieństwie do ekspresów Italo, HKX stawia na niewygórowane ceny, więc większość jego pociągów to odnowione składy przejęte od Deutsche Bahn. Kursują one rzadziej niż pociągi narodowego przewoźnika, ale ceny biletów są naprawdę konkurencyjne.

hkx.de

7. City Night Line

Należąca do Deutsche Bahn linia City Night Line to pociągi z wagonami sypialnymi, kursujące między północą Europy i centralną częścią kontynentu. Najbardziej komfortową klasą podróżną jest Deluxe, którą znajdziemy w pociągach posiadajacych w składzie wagony Comfortline lub dwupiętrowe. W przypadku tych drugich, najlepiej wybrać przedział na górnym pokładzie.

Wagony Comfortline dostępne są na wybranych trasach, np. z Paryża do Berlina lub Zurychu i z Amsterdamu do Monachium lub Pragi. Wagony piętrowe obsługują trasy z Zurychu do Hamburga i Berlina, z Bazylei do Kopenhagi, oraz z Monachium do Berlina lub Hamburga.

pociągi panorama

W przedziałach Deluxe znajdują się prysznice i toalety. W wagonach piętrowych mieszczą się one na górnym poziomie. Śniadania są wliczone w cenę. Przeciętne czasy podróży: Amsterdam-Praga 14 godzin 25 minut, Monachium-Berlin 9 godzin 51 minut, Paryż Est-Berlin 12 godzin 23 minuty.

citynightline.de; bahn.com

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Brak możliwości komentowania.