Witajcie w Monte Carlo

Autor tekstu: , Data publikacji:

Czasami słyszymy, że Monte Carlo najlepsze lata ma za sobą, ale to tylko czarny PR. Tomasz Karpiński przekonuje, że europejska stolica kasyn znakomicie odnajduje się w XXI wieku – zwłaszcza jako organizator wyjazdów motywacyjnych.

Monte Carlo ma ogromne tradycje, związane z przyjazdami gości biznesowych. Organizacją wszelkich przedsięwzięć pod kątem ich potrzeb (ale i zwykłych turystów również) zajmuje się istniejące od 1863 roku stowarzyszenie Societe des Bains de Mer. Większość udziałów ma w nim książęca rodzina. Luksusowe hotele, słynne kasyna, masa sławnych restauracji z przepysznym jedzeniem, znakomicie wyposażone centrum konferencyjne, doskonale zorganizowane zajęcia sportowe (i nie tylko sportowe) – wystarczy powiedzieć, że w Monte Carlo swoje spotkania organizują najważniejsze firmy świata.

SZTUKA ŻYCIA

Monte Carlo, które uznawane jest za stolicę Księstwa Monako, choć formalnie jest to po prostu dzielnica, ma wiele niezaprzeczalnych atutów przy organizacji konferencji, seminariów i wyjazdów motywacyjnych. Po pierwsze, położenie – dojazd (i dolot) tutaj jest bardzo łatwy. Lot z Warszawy trwa jedynie dwie godziny, a transfer samochodem z lotniska w Nicei zabiera 30 – 45 minut, w zależności od pory dnia. Po drugie, pogoda; aż 300 dni w roku jest w tym regionie słonecznych. Po trzecie, wybór: duża liczba hoteli z perfekcyjną obsługą. Pamiętajmy również o tradycji, wszak jest to miejsce rozgrywanych tu od lat tenisowych mistrzostw oraz słynnego wyścigu Formuły 1.

Monako stoi czymś, co jest naprawdę wyjątkowe, a co zwie się sztuką życia, i to w najlepszym wydaniu. Szyk i elegancję widać na każdym kroku, zwłaszcza w pomieszczeniach hotelowych. A mamy tutaj hotele o ogromnych tradycjach. Niewątpliwie najsłynniejszym jest Hotel de Paris, zbudowany w 1864 roku, ale sławą nie ustępuje mu Hotel Hermitage, który może się pochwalić ogrodem, zaprojektowanym przez Gustave’a Eiffela. Wszystkie hotele są znakomicie przygotowane pod względem biznesowym, każdy z nich dysponuje wieloma salami konferencyjnymi i bankietowymi (np. Monte Carlo Bay Hotel ma ich dziesięć, o łącznej powierzchni 1 338 m2), doskonałym wyposażeniem multimedialnym, wygodnymi pokojami do pracy, o Internecie bezprzewodowym nie wspominając.

KONCENTRACJA PRZYJEMNOŚCI

Znakomite jedzenie, serwowane przez najlepszych mistrzów kuchni, których kulinarne czary są regularnie doceniane przez przewodnik Michelin, to znak rozpoznawczy Monte Carlo. Perełką jest tutaj restauracja Le Louis XV Alaina Ducasse, jednego z najsłynniejszych restauratorów świata (jego nazwiskiem jest również sygnowany jeden z miejscowych barów). Równie znane są Le Grille czy Le Salle Empire, założona pod koniec XIX wieku. We wszystkich można skosztować rewelacyjnych win(w tym legendarne wino Petrus, pijane na dworach papieskich), pochodzących z najlepszych winnic świata.

Niezapomnianym przeżyciem jest wizyta w jednym z pięciu eleganckich kasyn. Wszak Monte Carlo przeciętnemu człowiekowi kojarzy się właśnie z ruletką i blackjackiem. Udział w grze niesie ze sobą potężną dawkę emocji, nawet jeżeli nie stajemy do gry z tysiącami dolarów.

Warto wspomnieć o przedsięwzięciach kulturalnych, działa tutaj opera, zawsze jest wiele znakomitych przedstawień, które warto zobaczyć. Słynni DJ-e udzielają się w znanym na całym świecie klubie Jimmy’z. Kilka ośrodków Spa zapewnia niezbędny relaks (w tym termy).  Nie zapomnijmy również o licznych atrakcjach sportowych. Niewątpliwie Monte Carlo można nazwać, wedle słów przedstawicieli Stowarzyszenia SBM, „koncentracją przyjemności”.

DLA BIZNESU

Monte Carlo jest znakomicie zorganizowane i zarządzane. To w istocie jeden region, który jest w stanie bardzo sprawnie obsłużyć biznesowych gości. Każdy hotel dysponuje odpowiednią infrastrukturą, w każdym znajduje się po kilka doskonale wyposażonych sal konferencyjnych.
Salon Regence w hotelu Hermitage pomieści sto pięćdziesiąt osób, zaś Le Deck and Terrace w Monte Carlo Beach Hotel aż pięćset.

Oprócz infrastruktury hotelowej, goście mają do dyspozycji ogromne, bardzo nowoczesne, centrum kongresowe o nazwie Grimaldi Forum Monaco. Ma ono imponującą powierzchnię 35 tysięcy metrów kwadratowych i nadaje się znakomicie do organizowania wszelkiego rodzaju kongresów, sympozjów, seminariów, a nawet przedstawień teatralnych. Mogą one odbywać się równocześnie i uczestnicy nie przeszkadzają sobie wzajemnie – zapewniają to 22 sale konferencyjne. Pełen catering (jest tu kilka restauracji) i wyposażenie audiowizualne najwyższej jakości dopełniają oferty.

Oczywiście, wielu osobom Monte Carlo będzie kojarzyło się z ogromnymi kosztami wyjazdów firmowych, ale polityka organizatorów jest pod tym względem bardzo elastyczna. Gości przyciąga wiele ofert specjalnych dostosowanych do możliwości nie tylko finansowych potentatów – organizacja spotkania, wraz z noclegiem w dobrym hotelu i całodziennym wyżywieniem, to koszt rzędu 250 euro od osoby.
Pakiety pod nazwą „Day Delegate” obejmują konferencje w dwóch hotelach – Hermitage oraz Monte Carlo Bay Hotel. Koszt udziału kształtuje się na poziomie 70 – 105 euro za osobę. Poza tym firmy mają do wyboru także sporą liczbę przygotowanych przez organizatorów pakietów tematycznych dla swoich gości, choćby w rodzaju programu „Fine bouche” (kurs gotowania).
Cena takiego pakietu wynosi 175 euro od osoby.

PERŁA I RIWIERY

Księstwo Monako to niewielkie miasto – państwo, które leży na francuskiej Riwierze, nad Morzem Środziemnym. Administracyjnie stanowi jedność, aczkolwiek wyróżnia się w nim 4 dzielnice: Monte carlo, Monaco–Ville, Fontvieille oraz La Condamine. Niespełna 20 procent mieszkańców stanowią Monageskowie, elitarni obywatele Księstwa. W Monte Carlo mieszka 16 tysięcy osób. Najbardziej znane jest z kasyn, hoteli i plaży. Głównym zarządzającym infrastrukturą turystyczną jest Stowarzyszenie Monte Carlo SBM, którego kapitał sięga 14 milionów euro (69 procent udziałów ma państwo).

 

Więcej informacji na montecarloresort.com

 

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji