Starwood rewolucjonizuje rynek programów lojalnościowych

, Data publikacji:

Gdy w 1999 r. Starwood Hotels & Resorts wprowadził na rynek program SPG osoby często podróżujące nabrały wiatru w żagle.

Rewolucja na rynku trwa.Starwood ogłosił, że wprowadza wyjątkowe benefity dla grupy elitarnych gości, którzy w dobie globalizacji podróżują po świecie jeszcze częściej.

Nowa oferta Starwood jest efektem trzyletniego programu pilotażowego, którego celem było wnikliwe poznanie i zrozumienie potrzeb swoich gości, których firma nazywa „mega podróżnymi”. Jest to zaledwie 2% klientów, jednak potencjał jest ogromny, gdyż ta wąska grupa generuje aż 30% przychodów firmy. W rezultacie tych obserwacji powstały nowe benefity programu SPG, które są swoistą rewolucją na rynku hotelarskich programów lojalnościowych.

Czego zatem mogą oczekiwać członkowie SPG? – na to pytanie odpowiedział Mark Vondrasek, wiceprezes ds. marketingu relacji i lojalności Starwood Hotels & Resorts.

-To, co usłyszeliśmy od podróżnych to to, że oczekiwali oni większego wyboru, większej kontroli i bardziej spersonalizowanych usług. Dzisiaj, dzięki technologii mamy możliwość lepiej zrozumieć naszych gości, ich preferencje, a nawet charakter konkretnej podróży. Zapewniając zupełnie nowe możliwości wyboru oraz spersonalizowanych usług, wychodzimy poza utarte gromadzenie punktów i budujemy lojalność na całe życie.

Pierwszą nowością jest usługa Your24™ – do tej pory doba hotelowa rozpoczynała się dla wszystkich gości o godz. 15.00. Starwood jest pierwszą siecią w historii branży, która znosi tę zasadę, oddając w ręce podróżnych kontrolę planowania ich przyjazdów i wyjazdów do hotelu. Usługa Your24™ pozwala członkom programu SPG wybrać dowolną godzinę meldowania i wymeldowywania się z hotelu. Na przykład gość, który melduje się o 10 wieczorem może pozostać w swoim pokoju do 22.00 dnia następnego. Program Your24™ oferowany jest członkom SPG, którzy spędzają w hotelach Starwood ponad 75 nocy rocznie.

Kolejną rewolucją jest dożywotni status złotego lub platynowego członka programu SPG. Mark Vondrasek komentuje to tak:

-Naszym celem jest to, aby SPG oferował tak atrakcyjne benefity, że „mega podróżni” wprost nie będą mogli nie wybrać sieci Starwood. Chcemy również, aby nasz program stał się inspiracją dla wszystkich osób często podróżujących. Wiemy, że wielu  członków naszego programu posiada również członkowstwo w programach innych hoteli. Jednak wierzymy, że wprowadzone zmiany w SPG sprawią, że umocnią oni relacje z nami i będą konsolidować swoje pobyty w naszej sieci. W związku z tym wzbogaciliśmy ofertę SPG, aby członkowie mogli korzystać z niej jak tylko się da.

Status SPG Gold Lifetime™ otrzymają członkowie, którzy spędzili w hotelach sieci łącznie ponad 250 nocy i przez co najmniej 5 lat utrzymali elitarny status Gold. Natomiast ci goście, którzy spędzili łącznie 500 nocy i przez 10 lat byli członkami programu o statusie Platinum będą mogli korzystać z benefitów SPG Platinum Lifetime.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji