Sztuka nie tylko w galerii

Autor tekstu: , Data publikacji:

Kiedyś hotele kojarzyły się tylko i wyłącznie z łóżkami do spania i salami konferencyjnymi. Na szczęście, dzięki sieci Starwood Hotels & Resorts, te czasy są już za nami.

Starwood Hotels & Resorts jako pierwsza wprowadziła komunikację brandingową, marki hotelowe nabrały osobowości, charakteru, a świat podróży stał się jeszcze ciekawszy.

Starwood na świecie posiada dziewięć marek i każda z nich ma inną osobowość. Najmłodszym dzieckiem sieci jest nabyta w 2005 roku marka Le Meridien, która po przejęciu przeobraziła się w mekkę miłośników sztuki, kultury i dobrych kulinariów. Była to naturalna konsekwencja, gdyż Le Méridien wywodzi się z bogatej kulturalnie Europy. Oprócz standardowych usług hotelowych marka oferuje gościom możliwość dokonywania odkryć kulturalnych, sprawia, że gość podczas pobytu w hotelu patrzy na rzeczy z innej perspektywy, a dzięki czemu staje się bardziej kreatywny i twórczy. A jak to się dzieje?

Sztuka kreacji

Po przyłączeniu do Starwood’a, Le Meridien zaangażowała Kuratora Kultury jak również grupę kreatywnych osób związanych z różnymi gałęziami kultury wprowadzającą nowatorskie pomysły, roboczo nazywaną grupą LM100.  Celem działania tej grupy jest wzbogacenie wrażeń gości z pobytu w hotelach Le Meridien poprzez ułatwienie zainteresowanym dostępu do lokalnych centrów sztuki współczesnej.

Postacią, która ma największy wpływ na współpracę hoteli Le Meridien z lokalnymi ośrodkami sztuki współczesnej i współpracującymi z siecią uznanymi artystami jest Kurator Kultury – francuski artysta Jerome Sans. Jego działania polegają na identyfikowaniu i angażowaniu w prace dla sieci Le Meridien uznanych w świecie mistrzów  sztuki, architektury, wzornictwa, mody i kuchni.

Trzy kluczowe słowa określające nową twarz Le Meridien to Elegancja, Kultura i Odkrywanie.

Przygoda kulturalna zaczyna się już przy wejściu do hotelu – w większości obiektów tej marki gość przechodzi przez tzw. punkt transformacji, czyli drzwi hotelu, które zostały zaprojektowane przez artystów i same w sobie stanowią dzieło sztuki. W lobby gość otulony zostaje muzyką stworzoną specjalnie dla marki przez współpracujących z nią artystów, działających w ramach stowarzyszenia LM 100.

Sztuka towarzyszy gościowi przez cały pobyt. Przy zameldowaniu do hotelu każdy otrzymuje klucz, który otworzy nie tylko drzwi do pokoju, ale również udostępni wejście do świata kultury we współpracującej galerii. W przypadku warszawskiego hotelu Le Meridien Bristol jest to Galeria Zachęta. Jednocześnie sam klucz jest sztuką samą w sobie, gdyż jego design został stworzony przez artystów, a gość może je kolekcjonować, uzyskując w ten sposób kolekcję Le Meridien.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji