W dobrym stylu

Autor tekstu: , Data publikacji:

Biała kostka mieszcząca się w dłoni, sympatyczne stwory uśmiechające się do przechodniów na ulicach Berlina, technologia 3D i spektakularny pokaz filmowy – to plan kampanii promocyjnej polskiej turystyki w Niemczech, która ma pokazać, że nasz kraj jest różnorodny, kreatywny i nowoczesny.

Polska Organizacja Turystyczna rozpoczyna kampanię wizerunkową promującą polską turystykę. Skierowana jest do mieszkańców Berlina i uczestników Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB, które odbędą się tam od 8 do 13 marca.

Poruszyć wyobraźnię

Hasło, którym Polska Organizacja Turystyczna będzie promowała naszą turystykę przez najbliższe lata, brzmi: „Move Your Imagination”. „Kampania ma pokazać że Polska jest intrygująca i oryginalna, ma unikatowe w skali Europy walory turystyczne, że jest młoda duchem, stawia na kreatywność i odważnie stosuje nowoczesne rozwiązania. Że to kraj inspirujący i w dobrym stylu” – mówi Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Kampanię opracowało studio Platige Image, a jej współautorem jest Tomasz Bagiński nominowany do Oscara za film „Katedra”. Studio wykorzysta najnowocześniejsze technologie wizualne i niestandardowe formy promocji. „Jeżeli chcemy być zauważeni na takiej imprezie jak ITB, musimy zrobić coś zupełnie innego” – stwierdził Tomasz Bagiński.

„Cały projekt zrodził się z założenia, że chcemy uniknąć ogranych chwytów. Polskę będziemy prezentować animacją, tańcem współczesnym, zabawami interaktywnymi – nie używamy właściwie żadnego skojarzenia czy narzędzia, które dotychczas królowały na tego typu imprezach. Robimy wszystko w dobrym stylu, ale na opak. Polska ma być zwariowana, kolorowa, młoda, trochę szalona i kreatywna”.

Młodość i kreatywność

Symbolem Polski w kampanii jest mieszcząca się w dłoni biała, plastikowa kostka. Użycie tego powszechnie znanego i prostego przedmiotu, komunikuje, że jesteśmy krajem dostępnym, otwartym i trafiającym ze swoim przekazem do wszystkich. Kostka ma uniwersalne znaczenie, pod każdą szerokością geograficzną jest elementem dobrej zabawy łączącej ludzi.

W kampanii odgrywa rolę „przewodnika”, odsłaniającego różne oblicza naszego kraju, prezentowane w specjalnie przygotowanych filmach. Poruszając kostką, będzie można wejść w interakcję ze światem 3D, stworzonym za pomocą komputerowej animacji i samodzielnie wybierać sposób zwiedzania Polski, uruchamiając filmy przedstawiające jej walory.

Jakub Jabłoński z Platige Image opracował wizualną stronę kampanii oraz zaprojektował oryginalne postacie, które pojawią się w przestrzeni publicznej Berlina. „Nie mamy czytelnych i nowoczesnych narodowych symboli graficznych. Potrzebujemy czegoś świeżego, nowoczesnego i modnego a przede wszystkim chwytliwego” – mówi autor. Dlatego łączymy proste, etniczne motywy ze stylistyką designerskich zabawek, znanych na całym świecie. W efekcie otrzymujemy awangardowy, oryginalny i atrakcyjny koktajl graficzny, który jest bardzo czytelny dla każdego”.

W trakcie targów ITB, w najważniejszych punktach miasta pojawi się seria wielkoformatowych billboardów. Zobaczymy na nich ekspresyjne i radosne stworki promujące Polskę, wraz z hasłem „Move Your Imagination”. Inspirowane są one modą na „urban toys”, które robią na świecie prawdziwą furorę. Tym, co odróżnia je od typowych zabawek, jest ich oryginalny kształt, kompozycja kolorów, związana z każdą maskotką indywidualna historia oraz to, że nie są produkowane, jako towar masowy. Wytwarzane w stosunkowo małych seriach, kojarzą się z konkretnym artystą lub wydarzeniem.

„Przygotowane przez Platige Image stworki będą w niestandardowy sposób promować cechy Polski – kreatywność, nowoczesność i młodość. Każda z postaci będzie miała na swoim korpusie jedną z liter słowa POLEN. Wszystkie będą miały wkomponowane w sylwetki piłki do gry w piłkę nożną, co podkreśli polskie przygotowania do Euro 2012” – powiedział Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Bohaterowie kampanii pokazują, że Polska to kraj niezwykłej różnorodności: kulturowej, krajobrazowej i rozrywkowej. Miejsce, które kojarzone jest z witalnością, pasją i twórczą energią. Wizerunek każdej z pięciu postaci będzie kluczowym elementem spójnej kampanii promocyjnej obejmującej działania outdoorowe, prasowe i co najistotniejsze, działania w przestrzeni publicznej niemieckiej stolicy.

Z kostką w dłoni

„Kluczowym elementem kampanii w Berlinie będzie uroczystość otwierająca targi ITB, z udziałem 4500 przedstawicieli branży turystycznej z całego świata a także polityków, ministrów, dyplomatów i dziennikarzy. Polska, jako gość honorowy – Oficjalny Kraj Partnerski ITB – odpowiada za przygotowanie tego widowiska. Głównym punktem wieczoru będzie multimedialny pokaz w 3D – zapierająca dech w piersiach opowieść o Polsce” – mówi Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Widzowie, poruszając białą kostką, będą mogli wejść w interakcję ze światem 3D, stworzonym za pomocą komputerowej animacji. Ruch kostki wyzwalać będzie reakcję trójwymiarowych elementów na ekranie, dzięki czemu widownia będzie mogła samodzielnie wybierać sposób zwiedzania Polski, uruchamiając filmy przedstawiające jej walory i pokazujące nasz kraj od morza do Tatr. „Chcemy, by po ich obejrzeniu ludzie z branży i turyści długo zastanawiali się, jak to możliwe, że jeszcze nie odwiedzili tak fascynującego kraju” – stwierdził Tomasz Bagiński.