Zaplanowana na 2012 rok rentowność z działalności operacyjnej wyniesie 52,5 mln złotych zysku i poprawę wyniku operacyjnego o ponad 750 mln złotych w okresie 2010-2012. W zeszłym roku LOT przewiózł 4,376 mln pasażerów, to jest o 9% więcej w porównaniu do roku 2010. Łącznie z charterami, nasz przewoźnik obsłużył w 2011 roku 4,635 mln pasażerów.
Wynik z działalności podstawowej za rok 2011 wyniósł minus 145,5 mln złotych w porównaniu do minus 163,1 mln w roku 2010. Na taki wynik główny wpływ miały m.in. dramatyczny wzrost cen paliwa lotniczego o 275 mln złotych (o prawie 30%) w stosunku do roku 2010, spowolnienie dynamiki przewozów pasażerskich w Europie w IV kwartale oraz skokowy wzrost kursu dolara w końcówce roku, oraz – jak informuje przewoźnik – konsekwentnie wdrażana restrukturyzacja firmy.
Wykorzystanie miejsc w samolotach kształtowało się na poziomie podobnym do roku 2010 – średnio około 74%, a w miesiącach letnich przekraczając 81%. Na ten rok LOT planuje zwiększenie liczby przewiezionych pasażerów o dalsze 9% oraz osiągnięcie dodatniego wyniku z działalności podstawowej do plus 52,5 mln złotych, co pozwoli na bardziej stabilne funkcjonowanie firmy i zakłada już w najbliższej przyszłości możliwość samofinansowania działalności i rozwoju floty.
LOT poinformował także o aktualnym harmonogramie dostaw oczekiwanych samolotów Boeing 787 Dreamliner. Dostawa dwóch pierwszych egzemplarzy ma nastąpić do 30 listopada br., a do lutego 2013 roku LOT ma otrzymać łącznie pięć Boeingów 787, które zastąpią obecnie eksploatowane samoloty Boeing 767. Dostawy dalszych dwóch Dreamlinerów nastąpią w roku 2014 i ostatniego w połowie roku 2015.
Narodowy przewoźnik wprowadza też nowości w swojej siatce lotów. Likwiduje m.in. połączenie do Hanoi, wprowadza za to bezpośredni lot do Pekinu.
Trasa |
Dni |
Godziny (czas lokalny) Odlot Przylot |
|
WAW-PEK |
wtorek, czwartek, niedziela |
16.10 |
06.35 |
PEK-WAW |
poniedziałek, środa, piątek |
08.45 |
12.40 |