Główną ideą nowego rozwiązania jest wyjście naprzeciw dwóm grupom klientów – turystom i biznesmenom. Zwykła klasa ekonomiczna zostanie wprowadzona z myślą o weekendowych turystach, którzy chcą latać tanio. Zastosowanie w klasie ekonomicznej zwykłej rozwiązań takich jak możliwość wniesienia na pokład bagażu podręcznego, czy zastąpienie posiłku na pokładzie przekąską przed lotem pozwoli na obniżenie cen biletów o około 30proc.
Jak informuje portal logistyka.wnp.pl ceny biletów za lot w obie strony w klasie ekonomicznej zwykłej zaczynają się od 199zł. Z kolei różnica cen na pozostałych rejsach kształtuje się od 25 do 75proc. taniej niż w przypadku klasy ekonomicznej plus. Przykładowo za lot do Kijowa w obie strony w klasie ekonomicznej zwykłej zapłacimy 369zł, a w klasie ekonomicznej plus niecałe 500zł (497zł). Podniebny rejs do Rygi to wydatek odpowiednio – w przypadku tańszej wersji 199zł i 554zł w przypadku wyboru droższej opcji. Pasażerowie chcący polecieć tańszą klasą z większym bagażem (rejestrowanym) będą musieli się liczyć z dodatkową opłatą w kwocie około 60zł.
Znacznie wyższy standard polski przewoźnik zaoferuje podróżnym wybierającym przelot w klasie ekonomicznej plus. Na pasażerów, którzy zdecydują się na droższy bilet (w klasie ekonomicznej plus) czekają udogodnienia stworzone na wzór tych z klasy biznesowej. Klienci droższej klasy ekonomicznej mogą oczekiwać usług takich jak: pierwszeństwo wejścia na pokład, usług odbioru bagażu czy dedykowany transport po płycie lotniska spod terminala do samolotu w przypadku, gdy wejście na pokład samolotu nie będzie się odbywało za pośrednictwem tzw. rękawa. Ponadto w wyższej klasie ekonomicznej nadanie bagażu rejestrowanego zawarte jest w cenie biletu.
W klasie ekonomicznej plus znacznie szersza będzie również oferta w pokładowej karcie dań. Pasażerowie będą mieli możliwość wyboru dań i napoi w takim samym zakresie jak klasa biznesowa. W menu klasy ekonomicznej plus znajdą się dania wzbogacone o produkty sezonowe, nowe propozycje dań oraz karta win przygotowana przez wiceprezesa polskiego Stowarzyszenia Sommelierów.
-Mam nadzieję, że nowa oferta zapewni klientom wyższy poziom komfortu oraz szerszą gamę przystępnych możliwości podróży. Wprowadzany podział jest częścią naszej strategii w założeniach, której LOT miałby zostać przekształcony w linię lotniczą skierowaną zarówno do turystów jak i do biznesmenów- powiedział Sebastian Mikosz, prezes PLL LOT.