Pierwszy rok LATAM Airlines

, Data publikacji:

Władze lotniczego konsorcjum LATAM Airlines Group powstałego z połączenia linii lotniczych LAN i TAM Airlines przedstawiły wyniki za pierwszy pełny rok działalności. W bilansie ujęto przede wszystkim najważniejsze dane społecznej, gospodarczej i środowiskowej wydajności grupy w 2013 roku.

LATAM Airlines Group to grupa lotnicza powstała z połączenia w 2012 roku chilijskich (LAN Airlines) i brazylijskich (TAM Airlines) linii lotniczych. Obecnie spółka jest jednym z ważniejszych operatorów na rynku usług lotniczych w Ameryce Południowej. Jak wynika z opublikowanego właśnie przez władze przedsiębiorstwa raportu w minionym 2013 roku linie lotnicze przewiozły do kluczowych lokalizacji w Ameryce Południowej ponad 4mln pasażerów z całego świata. Tak duży transfer pozwolił na wygenerowanie w ubiegłym przez przedsiębiorców z Ameryki Południowej w sektorze usług turystycznych obrotu na poziomie 4.3 mld dolarów.

Za sprawą swojej działalności LATAM Airlines Group stała się ważnym stymulatorem lokalnej gospodarki wpływając na rozwój zrównoważonej turystyki oraz promując dziedzictwo kulturowe i narodowe krajów, do których przedsiębiorstwo oferuje połączenia lotnicze. Kolejnym pozytywnym aspektem współpracy obydwu linii jest fakt zmniejszenia zużycia paliwa, energii i produkcji odpadów, który udało się uzyskać właśnie dzięki pomyślnie przeprowadzonej fuzji.

Z bilansu spółki wynika jasno, że współpraca obydwu przedsiębiorstw pozwoliła na zmniejszenie o około 3,5proc. rocznego zużycia paliwa oraz zwiększenie do 31proc. liczby odpadów przeznaczanych do recyklingu. Jak szacuje zarząd przedsiębiorstwa wyniki na tym poziomie utrzymywać się będą przez najbliższych kilka lat. Obecnie firma skupia się na poszukiwaniu rozwiązań mających zapewnić większą efektywność w zużyciu paliwa z jednoczesną maksymalną minimalizacją emisji gazów cieplarnianych. W tym celu do 2020r. spółka planuje przeznaczyć 12.2 miliarda dolarów na zakup 166 nowych samolotów. Nowa flota miałaby składać się z samolotów pasażerskich typu Boeing 787, Airbus A320neo i Airbus A350.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Brak możliwości komentowania.