Według LATAM, celem wniosku z art. 11 jest „przekształcenie działalności w celu utrzymania wiodącej pozycji w lotnictwie latynoamerykańskim w erze po COVID-19”. „Ten proces reorganizacji daje LATAM możliwość współpracy z wierzycielami grupy i innymi zainteresowanymi stronami w celu zmniejszenia zadłużenia, dostępu do nowych źródeł finansowania i kontynuowania działalności, umożliwiając jednocześnie grupie przekształcenie działalności w nową rzeczywistość” – czytamy w oświadczeniu.
W ramach ochrony dotychczasowi akcjonariusze Cueto Group i Qatar Airways przeznaczyli dodatkowe 900 milionów dolarów na finansowanie, aby umożliwić linii lotniczej „kontynuowanie lotu bez wpływu na operacje pasażerskie lub towarowe, rezerwacje, kupony lub mile LATAM Pass”.
– Firma LATAM weszła w pandemię COVID-19 jako zdrowa i zyskowna grupa linii lotniczych, ale wyjątkowe okoliczności doprowadziły do załamania globalnego popytu i nie tylko spowodowały wirtualny zastój lotnictwa, ale także zmieniły branżę w dającej się przewidzieć przyszłości. Wdrożyliśmy szereg trudnych rozwiązań w celu złagodzenia skutków tych niespotykanych zakłóceń w branży, ale ostatecznie ścieżka ta stanowi najlepszą opcję, aby stworzyć właściwy fundament dla przyszłości naszej grupy linii lotniczych. Spoglądamy w przyszłość po COVID-19 i koncentrujemy się na przekształceniu naszej grupy w celu dostosowania się do nowego i ewoluującego sposobu latania, przy czym zdrowie i bezpieczeństwo naszych pasażerów i pracowników jest najważniejsze – tłumaczy Roberto Alvo, dyrektor generalny LATAM.