LOT unowocześnia swoją flotę poprzez wymianę m.in. eksploatowanych dotychczas samolotów średniego zasięgu Boeingów 737 na Embraery 195.
Zmiany dotyczą także samolotów obsługujących rejsy krótkiego zasięgu w ramach siatki LOT-u. W związku z decyzją Eurolotu o zakupie nowych Bombardierów i zastąpieniu nimi ATR-ów, rejsy krajowe LOT-u będą wykonywane także przez te samoloty.
Samolot Q400 zabierze na pokład 78 pasażerów, a napędzają go dwa turbośmigłowe silniki Pratt & Whitney PW150A. Do końca sezonu letniego w 2012 roku we flocie Eurolotu ma być już 8 maszyn Q400, z czego siedem będzie przeznaczonych do obsługi połączeń w ramach siatki PLL LOT S.A.. Pierwszy rejs LOT-u zaplanowano w dniu 1 czerwca. Będzie to lot na trasie Warszawa – Szczecin.
PLL LOT w przyszłym roku będą dysponowały „najmłodszą” wiekowo flotą w Europie. Średni wiek samolotów będzie wynosił poniżej 4 lat. Największą zmianą będzie wymiana samolotów dalekiego zasięgu Boeingów 767, które obsługują trasy LOT-u od końca lat osiemdziesiątych. Już w tym roku flotę LOT-u zasili pierwszy egzemplarz Boeinga 787 Dreamliner.
Oprócz wymiany sprzętu, LOT odnotowuje jednocześnie coraz lepsze wyniki finansowe oraz wprowadza nowe udogodnienia i rozwiązania w obsłudze dla swoich Pasażerów poprzez m.in. dedykowany serwis oraz specjalnie przeszkolony personel pokładowy z Elite Fleet przeznaczony do obsługi podróżnych w klasie biznes.