Dla zabicia czasu zaczęłam oglądać film. Wybór jest spory i można go sprawdzić na stronie virginatlantic.mymovies.net. O 11.20 podano lunch. Wcześniej zamówiłam posiłek wegetariański, ale na przystawkę (tak jak wszystkim) podano mi koktajl z krewetek, a pieczywo było już nieco czerstwe. Danie główne, risotto grzybowe, było dość smaczne. Podano nam też po paczuszce krakersów, kilka plasterków czerwonego sera Leicester, a na deser po małym kawałku ciasta toffi z lodami. Personel często uzupełniał pasażerom kieliszki, oraz serwował kawę i herbatę.
O 14 przygaszono światło, by pasażerowie mogli odpocząć. Podwieczorek (gorące napoje i herbatniki lub ciastko czekoladowe) podano godzinę i 45 minut przed lądowaniem. Oparcie fotela rozkładało się na tyle, aby poczuć się wygodnie podczas dziennego lotu, więc choć cały lot trwał około 8 godzin, na miejsce przybyłam wypoczęta.
Przylot
Wylądowaliśmy o 12.50 czasu miejscowego, spóźnieni o 30 minut, ale procedura opuszczenia pokładu przebiegła szybko i już o 13 byłam w terminalu. Udałam się na stanowisko urzędnika imigracyjnego, gdzie musiałam odczekać w kolejce pół godziny. Obsłużono mnie z uśmiechem, a potem udałam się do stanowiska odbioru bagażu, gdzie czekała już moja walizka. Podróż taksówką z lotniska do centrum Nowego Jorku kosztuje około 50 dolarów i zajmuje mniej więcej 30 minut, zależnie od natężenia ruchu.
Cena
Bilet powrotny w klasie premium economy, rezerwowany przez Internet, na lot w czerwcu z Londynu na lotnisko JFK w Nowym Jorku, kosztował od 1 719 £ (ok. 9300 złotych). Bilet w klasie ekonomicznej kosztował od 425 £ (ok. 2300 złotych).
Naszym zdaniem
Klasa premium economy to dobry produkt, oferujący, szeroki wybór napojów, niezłe posiłki, pierwszeństwo przy wchodzeniu i schodzeniu z pokładu oraz 15 cm więcej miejsca na nogi niż w klasie ekonomicznej. Personel robił wszystko, aby pasażerowie czuli się bezpiecznie i komfortowo. Salonik klasy biznes wystrojem przypomina nieco statek kosmiczny. Na odlot czeka się w komfortowych warunkach, można też skorzystać z usług salonu spa.
Fakty
Typ samolotu A340-600
Konfiguracja w klasie premium economy 2-3-2
odległość między oparciami 96,5 cm
szerokość fotela 53 cm
wychylenie oparcia 20 cm
Kontakt: virgin-atlantic.com