Airbus rozpoczyna ostatni etap prac nad A350 XWB od łączenia środkowej części kadłuba o długości 19,7 metra z przednim kadłubem, mierzącym 21 metrów.
Pierwszy płatowiec A350 XWB posłuży do statycznych testów strukturalnych, które w trakcie procesu certyfikacji przechodzą wszystkie nowe samoloty. Montaż pierwszego latającego egzemplarza A350 XWB o oznaczeniu MSN1 rozpocznie się latem.
Środkowa część kadłuba trafiła do Tuluzy w środę 4. kwietnia 2012 r. na pokładzie transportowca Beługi. Przetransportowano ją z zakładów Airbusa w St Nazaire we Francji. Przedni kadłub przewieziono z St Nazaire do linii montażu końcowego już wcześniej, 23. grudnia 2011 r. W najbliższych tygodniach z Hamburga w Niemczech zostanie dostarczona i zainstalowana tylna część kadłuba. Następnie do zakładu trafią skrzydła, przygotowane w fabryce skrzydeł Airbusa w Broughton w Wielkiej Brytanii.
Kadłub A350 XWB składa się z trzech głównych części – przedniej, środkowej i tylnej. Zostaną one połączone na pierwszej stacji montażowej – Stacji 50. W tym samym miejscu instalowane jest też przednie podwozie. Po zakończeniu tego etapu kadłub jest transportowany do Stacji 40, gdzie dołączane są skrzydła i sekcje ogonowe. Podczas scalania skrzydeł z kadłubem trwać będą też prace nad instalacją kabiny, a także podłączaniem zasilania do systemów samolotu. Dzięki temu testy funkcjonalne będą mogły rozpocząć się wcześniej niż w przypadku wcześniejszych programów.
Rodzina samolotów A350 XWB jest nową rodziną szerokokadłubowych odrzutowców średniego rozmiaru. Te niezwykle wydajne maszyny łączą w sobie najnowsze osiągnięcia z zakresu aerodynamiki, konstrukcji i zaawansowanych technologii. dzięki czemu będą zużywać o 25 procent mniej paliwa i generować o 25 procent mniejsze koszty operacyjne w porównaniu z obecnymi samolotami podobnej wielkości. Ponad 70 procent A350 XWB stanowi lżejszy płatowiec wykonany z zaawansowanych technologicznie materiałów kompozytowych (53 procent), tytanu i stopów aluminium. Innowacyjny kadłub wykonany z CFRP – kompozytu z włókna węglowego przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i jest łatwiejszy w utrzymaniu i serwisowaniu. A350 XWB jest przykładem wykorzystania wiedzy i doświadczenia koncernu w zakresie wykorzystania kompozytu w budowie samolotu.
Rodzina A350 XWB składa się z trzech wersji pasażerskich obsługujących trasy dalekiego zasięgu do 15 580 km. W typowej konfiguracji trzyklasowej, A350-800 zabierze na pokład 270 pasażerów, natomiast A350-900 i A350-1000 odpowiednio 314 i 350 pasażerów.