W opinii Scotta Fanchera, dyrektora generalnego programu B 787, prędkość i zasięg są podstawowymi wartościami przy ocenie wprowadzania na rynek B787.
Boeing 787-8 Dreamliner to pierwszy samolot oferujący przeloty dalekiego zasięgu przy średniej pojemności 210-250 pasażerów w trzech klasach.Boeing 787-8 Dreamliner zużywający o 20% mniej paliwa, niż samoloty podobnej wielkości, daje liniom lotniczym możliwość operowania na nowych, preferowanych przez pasażerów trasach non-stop.
Szósty Boeing 787, ze znakami ZA006, z napędem silników General Electric Genx, wystartował z Boeing Field w Seattle 6 grudnia br., ustanawiając rekord w zasięgu w swojej klasie (440.000 – 550.000 funtów) na trasie do Dhaki, Bangladesz.
Rekord ten został wcześniej, w 2002 r. ustanowiony przez Airbus A330.Po około dwóch godzinach postoju na tankowanie, samolot powrócił do Seattle, ustanawiając nowy, światowy rekord prędkości (w kierunku wschodnim) dookoła świata w łącznym czasie podróży 42 godzin i 27 minut.
Nigdy dotąd, w podróży dookoła świata, nie ustanowiono rekordu prędkości dla tej klasy samolotu.W załodze samolotu 787 Dreamliner znajdowało się sześciu pilotów, obserwator National Aeronautic Association (NAA) oraz operacyjni pracownicy Boeinga, łącznie 13 osób.
W pierwszym segmencie podróży, samolot pokonał trasę z Seattle do Nantucket. Po przekroczeniu Atlantyku, Boeing 787-8 znalazł się w strefie europejskiej przestrzeni powietrznej w Santiago, Hiszpania.
W dalszej kolejności Dreamliner skierował się nad Morze Śródziemne, do Luksoru w Egipcie, Indii i Bangladeszu.W drugim segmencie lotu, Dreamliner przeleciał nad Singapurem, Filipinami i Guam, wchodząc w przestrzeń powietrzną Stanów Zjednoczonych nad Honolulu kończąc rejs w Seattle.
Boeing jest posiadaczem rekordów świata w kategorii najdłuższych przelotów dla samolotów w pięciu kategoriach wagowych, ustanowionych przez KC-135, 767-200ER ( extended range ), 777-200, 777-200LR (longer range).Boeing 777-200 jest też posiadaczem rekordu prędkości w swojej kategorii wagowej.