Odwiedza Pani wiele targowych miast na świecie. Jak wypada na tym tle Warszawa?
Na pewno nie mamy się czego wstydzić. Oczywiście daleko nam do takich imprez, jak ITB w Berlinie, jednak ich skala i tradycje powodują, że tak naprawdę nie są to imprezy, do których możemy porównywać TT Warsaw. Z pewnością jednak nasze targi są jedną z najważniejszych imprez targowych w Europie Środkowo-Wschodniej i mamy wszelkie atuty, by umacniać się na tej pozycji.
Co jest mocną stroną, a co słabością polskiej branży turystycznej?
Dysponujemy wieloma wspaniałymi atrakcjami, które często są w ogóle nieznane, albo przynajmniej niewypromowane. Jednak zarówno Polska jako kraj, jak i poszczególne regiony, coraz więcej inwestują w promocję i to można zobaczyć także na naszych targach. Jest wiele bardzo ciekawych pomysłów, obecnie mamy okres polskiej prezydencji w Unii Europejskiej, a za rok EURO 2012 i cieszy, że staramy się wykorzystywać te okazje do promocji Polski i naszych produktów turystycznych za granicą.
Ile trwają przygotowania do organizacji tak wielkiej imprezy targowej? Jak liczny jest Pani zespół?
Organizacją jednej edycji imprezy targowej zajmujemy się ponad rok. Dla przykładu, już podczas tegorocznych Targów TT Warsaw promujemy jubileuszowe TT Warsaw 2012, a nawet sprzedajemy już stoiska na przyszły rok. Praca nad imprezą jest przedsięwzięciem wymagającym koordynacji w bardzo wielu aspektach, jak sprzedaż, logistyka i promocja. Nad jedną imprezą pracuje dedykowany zespół, składający się z co najmniej 6 osób, a także wielu współpracujących specjalistów oraz podwykonawców. Dodatkowo, wiele pracy leży także po stronie samych wystawców, którzy inwestują znaczące środki i zatrudniają wiele osób, by w nietuzinkowy sposób zaprezentować się na naszych targach.
Każda taka impreza jest inna, ma swoją specyfikę i odmienne wymagania wystawców, bo organizujecie imprezy od sportowych po kulinarne. Jak połączyć wszystkie te nitki?
Do każdych targów podchodzimy indywidualnie, biorąc pod uwagę specyfikę branży i oczekiwania zarówno wystawców jak i zwiedzających z danego sektora. Mamy doświadczony zespół ludzi, którzy są wyspecjalizowani w danych imprezach targowych, doskonale orientują się w aktualnie panujących trendach i potrzebach poszczególnych branż. Dodatkowo, wspieramy się wiedzą ekspercką firm i organizacji działających w poszczególnych branżach i wspólnie opracowujemy choćby program merytoryczny towarzyszący poszczególnym targom. Zawsze dotyczy on najważniejszych zagadnień dla danego rynku i jest istotnym elementem naszych imprez.