Pomimo zgody polskiego rządu Etihad Airways nie może zakupić pakietu większościowego. Przepisy UE stanowią, bowiem jasno, że inwestor z poza Unii Europejskiej nie może nabyć więcej niż połowy akcji w danej spółce. Wywodząca się ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich linia sukcesywnie stara się uzyskać coraz większe znaczenie w Europie i na Świecie.
Na przełomie roku 2011/12 arabski przewoźnik dokonał zakupu udziałów w czterech spółkach. W 2013r. nabył już mniejszościowy pakiet 49 proc. serbskich linii Air Serbia, a obecnie planuje taki sam zakup w PLL LOT. Prezes Etihad Airways oświadczył, że jego firma dokonuje fuzji jedynie w celach poprawy rozkładów lotów, oraz przychodów. Ponadto dodał, spółka inwestuje w sposób przemyślany, a przedsiębiorstwo, którego pakiet akcji kupuje musi spełniać kryteria arabskiego przewoźnika.
Obecnie Etihad Airways plasuje się drugiej pozycji pod względem wielkości linii lotniczych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W ubiegłym roku z usług tego przewoźnika skorzystało 10,5mln podróżnych, co stanowiło 23proc. wzrost w stosunku do wyniku z 2011r. Aktualnie Etihad Airways dysponuje 80 maszynami. Spółka złożyła już jednak zamówienie na kolejne 87 samolotów.