Przewoźnik z Dubaju strącił z podium zeszłorocznego zwycięzcę i zarazem twardego rywala, linie Qatar Airways. Emirates wygrały także w kategorii najlepszego systemu rozrywki na pokładzie. Quatar Airways obroniły natomiast tytuł w kategoriach – najlepsze lotnisko na świecie pod względem usług premium, najlepszego hotelu lotniskowego na Bliskim Wschodzie i najlepszej klasy business na świecie.
Tegoroczne nagrody w głównych kategoriach, prezentują się w sposób następujący:
- Garuda Indonesia – najlepsza klasa ekonomiczna
- Air New Zealand – najlepsza klasa premium economy
- AirAsia – najlepsza klasa premium linii niskokosztowych
- Qatar Airways – najlepsza klasa business
- Etihad Airways – najlepsza pierwsza klasa
- Emirates Airlines – najlepsza rozrywka na pokładzie
- Oneworld Alliance – najlepszy alians lotniczy
- ANA All Nippon Airways – najlepsze usługi lotniskowe
- Thomson Airways – najlepsze linie wypoczynkowe
- Dragonair – najlepsze linie regionalne
- Transaero Airlines – linie, które najbardziej się poprawiły
- AirAsia – najlepsze linie niskokosztowe
- Cathay Pacific Airways – najlepsza załoga pokładowa
Warto w tym miejscu zrobić szybki przegląd nagród dla kontynentu europejskiego. Najlepszą załogą w okazał się personel KLM. Najlepszą tania lotniczą Norwegian a linią z najlepszym cateringiem Turkish Airlines. Ponadto najlepszy na północy Europy okazał się Finnair, na południu Turkish Airlines, na wschodzie Aeroflot a zachodzie Lufthansa – informuje portal turystyka.rp.pl.
Skytrax to firma konsultingowa z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Prowadzi badania pasażerskich linii lotniczych z całego świata. Każdego roku przyznaje odznaczenia, od 1 do 5 gwiazdek, dla najlepszego lotniska i najlepszych linii lotniczych. Skytrax posiada także forum, na którym pasażerowie wyrażać mogą swoje opinie na temat lotnisk i linii lotniczych.
Badania Skytrax są uznawane za najbardziej wymierne i prestiżowe wyróżnienie dla przemysłu lotniczego. Pasażerowie z ponad 160 krajów, mogą corocznie wziąć udział w największych na świecie badaniach i ustalić wzorce doskonałości.