Ideą przewodnią europejskiej ekspansji przewoźnika ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich jest wprowadzenie nowych, a także zwiększenie częstotliwości na najmniej uczęszczanych trasach w Europie. Chodzi tu głównie o zamożne światowe rynki, w których gospodarka funkcjonuje na bardzo wysokim poziomie. Począwszy od kwietnia przyszłego roku Eithad we współpracy z europejskimi operatorami rozpocznie realizacje dziewięciu nowych tras w tym loty z Dusseldorfu do Berlina, z Berlina do Poznania i Wrocławia, z Genewy do Tuluzy, z Zurichu do Lipska oraz z Rzymu do Tiranii i Zagrzebia. Jednocześnie w tym miesiącu Eithad rozpocznie obsługę połączeń z Londynu i Cambridge – póki co przedsiębiorstwo nie ogłosiło jednak lokalizacji docelowych rejsów z Wielkiej Brytanii.
Od maja 2014r. Eithad Airways zaoferuje połączenia z Zurichu do Genewy, z Florencji do Turynu, a także z Genewy do Belgradu. Z kolei w czerwcu przyszłego roku przedsiębiorstwo rozpocznie loty z całego świata do europejskich miast takich jak Genewa, Amsterdam, Paryż, Dusseldorf czy Belgrad.
Obecnie Eithad Airways funkcjonuje już na rynku europejskim poprzez udziały w Air Berlin i Air Serbia. Pomimo tego władze spółki planują kolejne etapy rozwoju na rynku usług lotniczych w Europie. W najbliższym czasie za zgodą swojej rady nadzorczej Eithad Airways zamierza nabyć 1/3 udziałów szwajcarskiego przewoźnika Darwin Airline. Jednocześnie nabycie udziałów w Darwin Airline spowoduje zmianę marki innego szwajcarskiego przewoźnika Swiss Air. Zgodnie z założeniami obydwu spółek jeżeli umowa zostanie sfinalizowana dotychczasowe samoloty Swiss już wkrótce zaczną latać w marce Eithad Regional.
-Zbudowaliśmy solidną pozycję na rynkach regionalnych Starego Kontynentu. Jednak współpraca z Eithad Airawys pozwoli nam zaoferować jeszcze większą liczbę dostępnych lokalizacji europejskich. Dodatkowo zawarte pomiędzy nami porozumienie umożliwi naszym klientom dostęp do wielu destynacji oferowanych przez Eithad. Niewątpliwie jest to nowe i ekscytujące dla nas rozwiązanie, które reprezentuje model świeżego myślenia w branży lotnictwa – powiedział Maurizio Merlo, prezes Darwin Airline.