Finnair z fotelami full-flat

Autor tekstu: , Data publikacji:

Fiński przewoźnik wprowadza w klasie biznesnowe fotele z funkcją full-flat. Nowe fotele to efekt modernizacji, którą przeszły szerokokadłubowe Airbusy A330 i A340. Wartość inwestycji szacowana jest na około 29 milionów Euro.

Fotele full-flat  zostaną udostępnione od 1 kwietnia na rejsach do Tokio i Nowego Jorku, od 1 maja do Pekinu i Seulu i od 1 czerwca do Hanoi, Hong Kongu, Nagoi, Osaki i Szanghaju.

Fotele typu Zodiac UK Vantage są już dostępne w czterech najnowszych samolotach Airbus A330. Dzięki specjalnej konstrukcji, fotel po rozłożeniu zamienia się w łóżko o długości do 200 cm       (79 cali) i szerokości 58 cm (23 cale). Do dyspozycji pasażera jest także lampka do czytania, regulowany zagłówek, oświetlenie o różnym natężeniu oraz bogato wyposażony system rozrywki pokładowej.

– Wierzymy, że nasze nowe fotele z funkcją full-flat wprowadzą nowy standard jakości usług w klasie biznes. Zapewnienie komfortu pasażerom i podniesienie jakości podróży, szczególnie na kluczowych dla biznesu destylacjach między Europą a Azją, jest dla Finnaira priorytetem – mówi Allister Paterson, dyrektor ds. handlowych Finnaira.  

Po zakończeniu programu modernizacji, fotele z opcją full-flat będą dostępne w klasie biznes       na pokładach wszystkich samolotów Finnaira typu Airbus, operujących na trasach międzykontynentalnych. Nie jest wykluczone, że wymienione powyżej destynacje ze względów technicznych mogą być obsługiwane także przez trzy starsze samoloty, w których w klasie biznes dostępne są siedzenia typu lie-flat (rozkładane do pozycji półleżącej). Docelowo te trzy maszyny, będą pierwszymi, które zostaną usunięte z floty Finnaira, wraz z wprowadzeniem w 2015 samolotów nowej generacji typu Airbus A350 XWB.

Finnair obecnie dysponuje flotą składającą się z 15 szerokokadłubowych Airbusów A330 i A340, obsługujących 15 transkontynentalnych połączeń do Azji i Ameryki Północnej. Wprowadzenie       do floty 11 Airbusów A350 XWB (z możliwością zakupu 8 kolejnych samolotów) zaplanowane jest na drugą połowę 2015. Pomoże to fińskiemu przewoźnikowi do 2020 roku podwoić swoje przychody na trasach do Azji. Finnair będzie także pierwszą linią lotniczą w Europie, dysponującą samolotem najnowszej generacji – Airbusem A350.