– Cała firma wraz z naszymi partnerami pracowała intensywnie nad tym, by podróż przez Helsinki była dla pasażerów tak wygodna, jak to jest tylko możliwe. Jesteśmy wdzięczni IATA, że dostrzegła i doceniła to, co osiągnęliśmy – tłumaczy Anssi Komulainen, wiceprezes Finnair d.s. Obsługi Klienta.
W Helsinkach, jeśli pasażer nie dokonał odprawy przez internet, kilka godzin przed planowanym lotem jest odprawiany na swój rejs automatycznie. Istnieje też możliwość samodzielnego przygotowania i wydrukowania etykietek na bagaż oraz przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa okazując wysłaną sms-em kartę pokładową.
Obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej i obywatele wybranych krajów, takich jak np. Japonia, przy przekraczaniu granicy Schengen mogą korzystać z samoobsługowych skanerów paszportów, co w znaczący sposób skraca formalności i czas oczekiwania.