Zarząd International Airlines Group z myślą o swoich klientach wprowadził specjalną usługę pozwalającą na rezerwację biletu i odroczenie płatności za niego nawet do 72godz. Udogodnienie jest dostępne za pośrednictwem internetowego systemu rezerwacyjnego brytyjskiego przewoźnika dla wszystkich lotów obsługiwanych przez British Airways, Iberia, Iberia Express, a także Air Nostrum oraz na połączenia realizowane przez tych przewoźników wspólnie na zasadach umów typu code – share. Warunkiem uprawniającym do skorzystania z oferty jest wniesienie symbolicznej opłaty w kwocie 5 funtów.
W ramach dodatkowych korzyści płynących z korzystania z oferty podróżni korzystający z usług, któregoś z dwóch przewoźników będą mieli możliwość wyboru miejsca na pokładzie samolotu czy zapoznania się z aktualną ceną za przelot na wybranej trasie. Jednocześnie po wniesieniu 5 funtów opłaty podróżny ma zagwarantowane, że jego miejsce w ciągu najbliższych 72 godzin w systemie rezerwacyjnym będzie widniało jako już wykupione. Możliwość skorzystania z opcji hold została jednak ograniczona do maksimum 21 dni przed planowanym odlotem gdyż jak tłumaczą władze International Airlines Group to właśnie w tym okresie ceny ulegają największym zmianom.
– Nie ma nic bardziej frustrującego niż niemożność zarezerwowania biletu na odpowiadające nam połączenie na przykład z powodów finansowych czy konieczności odłożenia rezerwacji na czas omówienia szczegółów podróży z rodziną lub przyjaciółmi. Teraz klienci mogą zapoznać się z ceną, wybrać swoje miejsce i mieć pewność, że w przeciągu najbliższych trzech dni nie zostanie ono sprzedane komu innemu – powiedział Drew Crawley, dyrektor handlowy w British Airways.