Po dwóch latach budowy, która kosztowała prawie 390 milionów złotych powstało w okolicach Warszawy całkiem nowe lotnisko. W ostatnich dniach port uzyskał wszystkie niezbędne pozwolenia do obsługi ruchu cywilnego. Pas startowy ma 2500 metrów oraz 60 szerokości, który może przyjmować tak duże maszyny jak Airbus A-320. Powstał także nowoczesny terminal o powierzchni 12 tyś metrów kwadratowych oraz 21 stanowisk do opraw. Lotnisko w Modlinie zyskało prawie bezpośrednie połączenie kolejowe z lotniskiem im. Chopina w Warszawie. Część pociągów, odjeżdżających z podziemnej stacji pod lotniskiem Okęcie będzie dojeżdżać do Modlina. Tam pasażerowie będą musieli przesiąść się w komunikację autobusową. W przyszłości tuż obok terminalu ma powstać stacja kolejowa – w ten sposób powstanie już bezpośrednie połączenie między Modlinem a Okęciem. Podróż z centrum Warszawy pod sam terminal będzie trwać równo godzinę.
Większość pieniędzy na budowę lotniska w Modlinie dał mazowiecki samorząd. Władze województwa są przekonane, że ta niebagatelna inwestycja się zwróci, bo wokół portu lotniczego zaczną powstawać zakłady usługowe, firmy zajmujące się logistyką oraz hotele.
– Bardzo wielu nie wierzyło w to, że można tę inwestycję przeprowadzić. Ale w końcu się udało, to bardzo ważny cel, który przyczyni się do rozwoju Mazowsza. Przyjmuje się, że milion pasażerów to tysiąc miejsc pracy w lotnictwie – mówił podczas ceremonii otwarcia marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.
Początkowa pojemność lotniska w Modlinie została pomyślana na 2 miliony pasażerów rocznie – to mniej więcej jedna piąta ruchu, jaki rocznie obsługuje lotnisko Okęcie. Na razie regularne loty z Modlina będą prowadzić dwa najwięksi w Europie tani przewoźnicy – Ryanair oraz Wizzair. O tym, jak czekali na oddanie portu lotniczego Modlin, niech świadczy swoisty wyścig obu przewoźników. Wizzair, który miał latać z Modlina od poniedziałku, przeniósł swoje regularne niedzielne połączenie do Modlina. Wczesnym popołudniem zaś w Modlinie wylądował – by wziąć udział w inauguracji – ekstrawertyczny szef tanich irlandzkich linii lotniczych Michael O’Leary.
Operowaniem z Modlina są zainteresowani inni przewoźnicy, m.in. czarterowi, którzy do dziś wykorzystywali Okęcie.