Business Traveller: Jaka jest rola Polski w globalnej strategii Lufthansy?
Bart Buyse: Prawie 10 lat temu Polska została włączona przez Zarząd Lufthansy do grupy rynków o strategicznym znaczeniu. Polski rynek lotniczy jest bardzo atrakcyjny – każdego roku odnotowujemy znaczący wzrost. Warto podkreślić, że Lufthansa jest jedyną międzynarodową linią lotniczą, która konsekwentnie rozwija swoją siatkę połączeń z lotnisk regionalnych. Obecnie jesteśmy wiodącym przewoźnikiem tradycyjnym w regionach. Jednocześnie, pomimo rosnącej konkurencji, utrzymaliśmy silną pozycję wśród wszystkich międzynarodowych przewoźników obecnych w Warszawie. Obecnie oferujemy prawie 230 połączeń tygodniowo z 7 głównych lotnisk (Warszawa, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Katowice, Kraków i Rzeszów), co daje polskim klientom doskonałą możliwość korzystania z globalnej siatki połączeń Lufthansy. W ramach naszego programu motywacyjnego, dotyczącego podróżniczej oferty dla firm – PartnerPlusBenefit – współpracujemy także z ponad 5000 firm zlokalizowanych w Polsce. Bardzo się cieszę, że Polska jest naszym rynkiem numer jeden w całej Europie Środkowo-Wschodniej.
Business Traveller: Jakie udogodnienia wprowadzacie z myślą o polskich pasażerach?
Bart Buyse: Nieustannie uruchamiamy dodatkowe połączenia do naszego głównego portu przesiadkowego we Frankfurcie, aby umożliwić polskim podróżnym jeszcze łatwiejszy dostęp do szerokiej i atrakcyjnej siatki połączeń Lufthansy. Już 12 września zwiększamy częstotliwość połączeń na trasie Frankfurt–Rzeszów. Również w Poznaniu podwajamy liczbę połączeń na trasie do oraz z Frankfurtu. Nasz udział w rynku (wśród tradycyjnych linii lotniczych) w Rzeszowie wynosi już prawie 30 proc., a w Poznaniu ponad 40 proc. W tym roku obchodziliśmy także 20-lecie obecności Lufthansy w Katowicach. Planujemy systematycznie rozszerzać naszą ofertę na rynku polskim, a przyszłe decyzje będą podejmowane na podstawie analizy wskaźników ekonomicznych.
Business Traveller: Jakie są powody, dla których Polacy powinni wybierać podróż Lufthansą?
Bart Buyse: Najbardziej kluczowe znaczenie ma dobrze rozwinięta siatka połączeń. Lufthansa zapewnia polskim pasażerom możliwość łatwego dotarcia do prawie 200 miast na świecie. Jakość w każdym detalu – zarówno na lotnisku, jak i podczas przelotu, nowoczesna flota i atrakcyjne cenowe promocje to główne powody, dla których Polacy wybierają właśnie Lufthansę. Nasza Klasa Biznes jest również wysoko ceniona przez polskich klientów. W ostatnim rankingu Skytrax Lufthansa uznana została za najlepszą linię lotniczą w Europie Zachodniej oraz na trasach transatlantyckich. Jest to wyraźny znak, że wysokie standardy Lufthansy satysfakcjonują naszych klientów. Z bardzo dobrym przyjęciem spotkał się także FlyNet – usługa dostępu do szerokopasmowego internetu na pokładach samolotów. Pasażerowie docenili możliwość korzystania z bezprzewodowego internetu przy użyciu własnych laptopów i smartfonów. Jesteśmy jedynym przewoźnikiem, który oferuje tę usługę na wszystkich trasach międzykontynentalych.
Business Traveller: Klienci w Polsce kochają oferty specjalne i promocje. Czy planujecie jakieś atrakcyjne oferty specjalne?
Bart Buyse: Polacy mogą liczyć na atrakcyjne ceny połączeń i oferty „last minute”, które znaleźć można przez cały czas na naszej stronie internetowej. Wprowadzamy także dwudniowe promocje na wybrane trasy. Dodatkowo, pięć razy do roku udostępniamy na naszej stronie internetowej specjalne oferty do wybranych miast Afryki, Ameryki, Azji czy Bliskiego Wschodu. Rozpoczynamy właśnie nową promocję cenową, w której zaproponujemy atrakcyjne ceny biletów do Azji i Afryki. Polecam subskrypcję naszego internetowego newslettera, w którym na bieżąco informujemy o cenowych promocjach.
Business Traveller: Kiedy Lufthansa zaoferuje możliwość podróży w klasie Premium Economy?
Bart Buyse: Nowa kabina zostanie zaprezentowana wiosną 2014 roku, kiedy rozpoczniemy modernizację całej naszej floty międzykontynentalnej. Możemy więc zapewnić, że niedługo później będzie już można podróżować w klasie Premium Economy. Około 10 proc. miejsc w samolotach przeznaczymy na zamontowanie bardzo wygodnych foteli tej klasy. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji więcej miejsca, będą też mogli regulować fotele zgodnie z własnymi preferencjami. Przewidujemy atrakcyjne ceny, bliższe cenie biletu w klasie ekonomicznej, niż na podróż w Klasie Biznes. Nasza oferta będzie skierowana zarówno do turystów oczekujących większego komfortu podczas podróży, jak i osób podróżujących służbowo.