Obecnie linie lotnicze rezygnują z czterosilnikowych maszyn (z wyjątkiem nowoczesnego i nie tak paliwożernego Airbusa A380) ze względu na wysokie koszty paliwa oraz specyficzną obsługę tego typu samolotów. Tak tez zamierza uczynić niemiecka Lufthansa. W następnej dekadzie wycofa z użytku całą flotę B747, włącznie z nowymi maszynami tego typu, które niedawno odebrała od Beoienga oraz dziewiętnastoma, które są w trakcie produkcji.
Normalnie wiek użytkowania Boeingów 747 waha sie między 25 a 30 lat. Jak wyjaśniał na na konwencji IATA w Cape Town szef Lufthansy Christoph Franz, w przyszłości jego linia będzie zamawiać dwusilnikowe, bardziej oszczędne i dłuższe maszyny jak Airbus A350 oraz najnowsze wersje Boeinga 777. Według obserwatorów decyzja Lufthansy sprawi, że koncern Boeinga zdecyduje się w przyszłości na zakończenie produkcji Jumbo.