Decyzję o aktualizacji mobilnej aplikacji przeznaczonej do zarządzania połączeniem lotniczym władze przedsiębiorstwa podjęły w oparciu o dotychczasowe powodzenie przedsięwzięcia. Jak wynika z oświadczenia wydanego przez British Airways na przestrzeni ostatnich dwóch lat liczba podróżnych korzystających z aplikacji wzrosła o około 290proc. Oprogramowanie kompatybilne z systemami operacyjnymi iOS ( smartfony iPhone) oraz Android (smartfony marek Samsung, Sony, LG, HTC) można pobrać bezpłatnie ze strony internetowej przewoźnika ba.com/apps.
Za pośrednictwem aplikacji użytkownicy mogą dokonać operacji takich jak wyświetlenie w elektronicznej wersji karty pokładowej na dany lot, dokonać odprawy online, wybrać miejsce na pokładzie samolotu, zmienić rezerwację czy zarządzać swoim partnerstwem w programie lojalnościowym Executive Club. Ponadto za pośrednictwem oprogramowania podróżny może po przyciśnięciu jednego przycisku zapoznać się ze spersonalizowanymi, poufnymi informacjami dotyczącymi swojego lotu.
-W British Airways od dawna praktykujemy wprowadzanie najnowszych technologii mających na celu maksymalne ułatwienie podróżny naszym klientom. Dzięki ostatniej aktualizacji naszej aplikacji mobilnej najnowsze i najważniejsze informacje dotyczące lotu będą dostępne dla każdego z pasażerów korzystającego z oprogramowania. W celu zapoznania się z konkretnymi danymi wystarczy wydać aplikacji stosowne polecenie z poziomu smartfona – powiedział Kevin McQuillan, szef serwisu internetowego British Airways.