Nowy system rezerwacji biletów

Autor tekstu: , Data publikacji:

Równy dostęp do informacji dla wszystkich, bezproblemowe porównywanie konkurencyjnych cen - taki cel przyświecał podczas ostatniego szczytu IATA w Kapsztadzie.

Żyjemy w czasach, w których prawie dwie trzecie biletów lotniczych jest sprzedawane nie przez przewoźników, ale biura podróży i agentów. Linie lotnicze oferują na swoich stronach informacje o promocyjnych ofertach, natomiast agenci dostępu do takich informacji nie mają. Barierą jest przestarzałe oprogramowanie, działające niezmiennie od 40 lat.

Najbardziej stratni są pasażerowie, którzy nie mają możliwości porównania różnych pakietów, cen posiłków czy wielkości foteli lotniczych – informuje turystyka.rp.pl.

Ma sie to wkrótce zmienić. W Kapsztadzie, podczas szczytu IATA, zaprezentowano nowy pomysł o nazwie NDC – New Distribution Capability. Ma on umożliwić równy dostęp do informacji dla wszystkich, bez względu na miejsce w którym kupuje się bilet.

– Linie lotnicze zaoferują klientom centralny system dokonywania zakupów w przestrzeni elektronicznej. Chcemy, by biura podróży i agenci mieli takie same możliwości — powiedział Eric Leopold z IATA.